۲ خرداد ۱۳۹۲، ۱۴:۰۳
کد خبر: 80668806
T T
۰ نفر
وحدت ملي بهترين گزينه در برخورد با طرح هاي آمريكا وصهيونيستها است

بيروت - 'حسين حاج حسن' وزير كشاورزي لبنان در مراسم بزرگداشت سيزدهمين سالگرد عيد مقاومت وآزادسازي جنوب لبنان درسخناني گفت: تمسك به وحدت ملي بهترين گزينه رويارويي با طرحهاي فتنه جويانه آمريكا و رژيم صهيونيستي درمنطقه است.

به گزارش ایرنا از بیروت، وزیركشاوزری لبنان روز پنج شنبه دراین مراسم كه با حضور جمع كثیری از نمایندگان احزاب ،شخصیت های سیاسی، علمایی، وفرهنگی و نیز نمایندگانی از سفارتخانه های جمهوری اسلامی ایران و سوریه در منطقه شتورا در شمال شرقی لبنان برگزار شد طی سخنانی ضمن با مهم شمردن نقش مقاومت در آزاد سازی بخش هایی از جنوب لبنان درسال 2000 میلادی بر ضرورت تمسك به معادله طلایی مردم، ارتش ومقاومت در راستای حمایت لبنان تأكید كرد.

وی با اشاره به موضوع فلسطین و توجه همه ادیان آسمانی به این مكان مقدس از جهان افزود: ما فلسطین را تنها خواهیم نگذاشت و فلسطین در نزد همه امت و طوایف اسلامی ومذاهب همچنان زنده است و قضیه اصلی و مركزی منطقه است.

وزیركشاورزی دولت مستعفی لبنان با اشاره به موضوع مقاومت در لبنان گفت: معادله مقاومت، مردم و ارتش، از عوامل قدرت لبنان برای برخورد با هرگونه تهدیدهای رژیم صهیونیستی است.

حاج حسن با اشاره به موصوع انتخابات لبنان و بحث تدوین قانون جدید انتخابات اظهاركرد: ما باید معیارهای روشن وصریحی را برای تدوین قانون جدید انتخابات داشته باشیم تا براساس آن انتخابات عادلانه و شفافی داشته باشیم.

وی در رابطه با موضوع تشكیل دولت جدید ادامه داد: تشكیل دولت وحدت ملی به نفع همه گروهها وجریان های سیاسی لبنان است و اندیشه تسلط گروهی علیه لبنان به منافع ملی كشور ضربه وارد می كند.

شیخ 'احمد الزین' رییس هیأت امنای تجمع علمای مسلمان لبنان نیز در این مراسم در سخنانی با تأكید بر راه مقاومت گفت: ما دركنار مقاومت در دفاع از لبنان هستیم.

وی افزود: ما با خون خود از مقاومت دفاع می كنیم و تمام دشمنان مقاومت بدانند، مقاومت در جان و قلب ما رخنه كرده است.

شیخ 'القطان' رییس 'جمعیت قول و عمل' لبنان نیز در این مراسم، با تجلیل از دستآوردهای مقاومت در منطقه گفت، ما به تمام جنبش های مقاوم منطقه به ویژه مقاومت در لبنان و فلسطین كه مایه سرافرازی و عزت ما هستند افتخار می كنیم.

القطان در ادامه از سكوت مذلت بار كشورهای عربی منطقه درقبال توطئه های جهانی علیه سوریه انتقاد و تصریح كرد: ما از سكوت این كشور ها در برابر طرح نابودی سوریه و خدشه داركردن چهره دین مبین اسلام به شدت انتقاد می كنیم.

خاورم*2023**1566