۲ خرداد ۱۳۹۲، ۱۳:۴۳
کد خبر: 80668801
T T
۰ نفر
رفع دغدغه هاي خانواده هاي شهدا اولويت كاري مسوولان نظام است

سنندج - استاندار كردستان گفت: مسوولان نظام همواره در راستاي رفع دغدغه‌هاي خانواده هاي شهدا تلاش كرده و اين مهم را سرلوحه فعاليت هاي خود قرار داده اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا شهبازی روز پنجشنبه در همایش پدران آسمانی در سنندج افزود: مسوولان نظام همواره خدمت‌گذار مردم به ویژه خانواده شهدا هستند و برای رفاه حال این عزیزان از هیچ كوششی دریع نمی‌كنند.

وی گفت: در چند سال اخیر برای رفع مشكلات مربوط به اشتغال خانواده شهدا و ایثاگران كردستان اقدامات ارزشمندی از سوی مسوولان تمامی دستگاه های اجرای استان صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینكه خانواده شهدا و ایثارگران در استخدامی ادارات سازمان‌های استان 25 درصد سهمیه دارند، افزود: این سهمیه بیش از 400 نفر از خانواده شهدا و ایثارگران استان را شامل می‌شود.

استاندار كردستان اظهار كرد: با توجه به آزمون های استخدامی كه در خرداد، مهر و بهمن ماه سال گذشته در استان برگزار شد تعداد بیش از 400 نفر از خانواده شهدا با سهمیه مذكور در این آزمون پذیرش شدند كه به زودی اقدامات به كارگیری این افراد آغاز می‌شود.

شهبازی از تشكیل و برگزاری شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استان خبرداد و گفت: در این شورا تصمیماتی در خصوص خدمت گذاری بهتر به خانواده شهدا اتخاذ می شود.

به گفته وی در اولین جلسه این شورا مقرر شد به صورت چرخشی سالی دو بار تمامی مسوولان استان از خانواده شهدا دیدار كنند تا از نزدیك جویای حال و مشكلات آنها باشند.

فرمانده سپاه بیت المقدس كردستان نیز در این همایش گفت: امنیت و پایداری كنونی كشور مرهون ایثار و از خودگذشتگی شهدا و خانواده های آنان است.

سردار محمد حسین رجبی گفتمان غالب امروز كشور را مربوط به بحث انتخابات عنوان كرد و افزود: خانواده های شهدا محور و مرجع انتخابات هستند و تاثیر بسزایی در هرچه باشكوه تر برگزار كردن این رویداد دارند.

وی اظهار كرد: دشمن به دنبال ایجاد نا امنی، برگزاری انتخابات با حضور حداقلی مردم و سركارآمدن دولتی ناكارآمد است كه همه ایرانیان باید با بصیرت و انتخاب فرد اصلح و با حضوری حداكثری در انتخابات مانع از تحقق توطئه های دشمنان این مرزو بوم شوند.ك/2

7348/533