۲۸ فروردین ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8066861
T T
۰ نفر
حزب حاکم مصر با کسب اکثر آرا در انتخابات شوراهای شهری پیروز شد ...............................................................
تهران، خبرگزاری جمهوری اسلامی 28/01/87 خارجی.سیاسی.مصر.انتخابات.
یک مقام امنیتی مصر روز چهارشنبه از پیروزی حزب حاکم این کشور در انتخابات شوراهای شهر و کسب 92 درصد کرسی های این شوراها خبر داد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از قاهره، این مقام مصری گفت: با توجه به نتیجه شمارش آرای ماخوذه می توانیم بگوییم که حزب دمکراتیک ملی 92 درصد و احزاب مخالف دولت و مستقلین در مجموع هشت درصد از آرا را به خود اختصاص داده اند.
براساس این گزارش، هنوز هیچ آمار رسمی درباره میزان مشارکت مردمی در انتخابات روز هشتم آوریل ارائه نشده است اما، با توجه به اینکه بسیاری از حوزه های اخذ رای در روز رای گیری خالی از رای دهنده بود و بسیاری از نامزدهای مخالف دولت رد صلاحیت شده بودند، تردیدی در پیروزی حزب دمکراتیک ملی وجود نداشت.
به دنبال تصویب متمم قانون اساسی مصر در سال 2005 که حمایت اعضای شوراها رااز نامزدهای مستقل انتخابات ریاست جمهوری الزامی کرده، انتخابات شوراهای شهر در مصر اهمیت خاصی پیدا کرده است.
نامزدهایی که عضو احزاب سیاسی مانند جنبش غیرقانونی اعلام شده "اخوان المسلمین" که اعضای آن به عنوان مستقلین در پارلمان حضور دارند، نیستند، برای شرکت در رقابت های انتخابات ریاست جمهوری به حمایت دستکم 10 عضو شوراهای شهر در دستکم 14 استان نیاز دارند.
اخوان المسلمین در اعتراض به محدودیت های ایجاد شده برای این جنبش و نیز رد صلاحیت بسیاری از نامزدهای آن، شرکت در انتخابات را تحریم کرده بود.
قرار است انتخابات آتی ریاست جمهوری مصر سال 2011 برگزار شود.
مترجمام 1088**2313** شماره 112 ساعت 14:41 تمام
۰ نفر