۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۲۳:۵۵
کد خبر: 80665127
T T
۰ نفر

پايان اعتصاب كارگران شركت مرسدس بنز آفريقاي جنوبي

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۲۳:۵۵
کد خبر: 80665127
پايان اعتصاب كارگران شركت مرسدس بنز آفريقاي جنوبي

پرتوريا - اعتصاب بيش از يكهزار و600 تن از كارگران كارخانه شركت 'مرسدس بنز' در شهر بندري 'لندن شرقي' آفريقاي جنوبي، روز دوشنبه بدنبال مذاكرات صورت گرفته ميان نمايندگان كارگران و مديريت اين شركت، پايان يافت.

بگزارش ایرنا، 'اسكریكر' سخنگوی شركت مرسدس بنز روز دوشنبه در بیانیه ای اعلام كرد انتظار می رود كه كارگران این شركت از روز سه شنبه به سركارشان بازگردند.

وی در این بیانیه عنوان كرد: بدنبال مذاكرات مدیریت این شركت و اتحادیه ملی كارگران فلزكار آفریقای جنوبی، این اتحادیه از اعضایش خواست به اعتصاب خاتمه دهند.

'اسكریكر' افزود: این برای اولین بار طی دو دهه گذشته است كه در واحد آفریقای جنوبی شركت مرسدس بنز اعتصاب رخ می دهد.

بگفته وی ، كارگران واحد تولیدی مرسدس بنز در 'لندن شرقی '، از روز جمعه گذشته اقدام به اعتصاب غیرقانونی كرده بودند.

سخنگوی شركت مرسدس بنز افزود: توافق بدست آمده سبب می شود كه این شركت از رای امروز (دوشنبه) دادگاه علیه اعتصاب كنندگان استفاده نكند.

وی با اشاره به روابط خوب این شركت با اتحادیه ملی كارگران فلزكارآفریقای جنوبی ،گفت: ما از رهبری این اتحادیه برای حل و فصل سریع این مساله خرسند هستیم چرا كه این امر سبب می شود اعتماد سرمایه گذاران همچنان حفظ شود.

در همین حال بگزارش نشریه 'بیزنس دی '، 'ماگونگو' یكی از اعضای ارشد این اتحادیه گفته است كه اعتصاب كارگران در ارتباط با خواسته های صنفی آنان از جمله ساعت ناهار ، بوده است.

شركت مرسدس بنز با توافق بدست آمده امیدواراست، واحد تولیدی اش در آفریقای جنوبی كه از جمله محدود تولید كنندگان مرسدس بنز در 'كلاس سی ' در جهان می باشد، مجددا كارش را همانند گذشته ازسر بگیرد.

علاوه بر شركت مرسدس بنز ؛ چند شركت های بزرگ خودروسازی جهان از جمله تویوتا، بی.ام.و و فولكس واگن (گلف) در آفریقای جنوبی سایت تولید خودرو دارند.

كارگران واحد تولیدی شركت تویوتا در بندر دوربان واقع در جنوب آفریقای جنوبی نیز سال گذشته به منظور افزایش حقوق و پاداش دوره ای شان اقدام به اعتصاب كرده بودند.

خاورم.1552