۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۲:۴۷
کد خبر: 80660331
T T
۰ نفر

حفظ و حراست از ذخاير دريايي عزم ملي و همگاني را مي طلبد

۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۲:۴۷
کد خبر: 80660331
حفظ و حراست از ذخاير دريايي عزم ملي و همگاني را مي طلبد

گرگان - فرمانده يگان حفاظت شيلات كشور گفت: حفظ و حراست از ذخاير دريايي عزم ملي و همگاني را مي طلبد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ 'محمدرضا یزدان پناه' روز جمعه در نشست یگان حفاظت گلستان افزود: حراست از دریا از وظایف اصلی یگان حفاظت است ولی در این بخش نیازمند عزم همگانی هستیم تا بتوانیم با صید غیرمجاز و برداشت بی رویه از دریا مقابله كنیم.

وی با اشاره به وجود و فعال بودن 23 پایگاه حفاظت منابع آبزی در سواحل خزر، یادآور شد: سهم استان گلستان شش پایگاه است و با احتساب ستاد در مجموع هفت واحد وظیفه مهم حفاظت از منابع را در گلستان به عهده دارد.

وی گفت: مهمترین وظیفه شیلات حفاظت از منابع آبزی است كه در مجموع حفاظت از مرحله كاشت و رهاسازی تا مرحله برداشت كه آبزیان صید می شوند بر عهده یگان حفاظت است، و اگر در این زمینه كم توجهی شود نه تنها تمامی تلاش سازمان شیلات هدر می رود بلكه سبد صیادان نیز تهی از آبزیان خواهد شد.

یزدان پناه اظهاركرد: تعامل برون سازمانی با مراجع قضایی، امنیتی و سیاسی، فرمانداران، بخشداران، ائمه جمه و جماعات، و سایر ارگان ها، و تعامل درون سازمانی با یگان مرزبانی استان، نیروی انتظامی، تعاونی های صید پره، می تواند زمینه را برای بهبود روند فعالیت های یگان فراهم سازد.

فرمانده یگان حفاظت شیلات كشور اظهار كرد: برگزاری دوره های آموزشی و توجیهی، استفاده از منابع و مخبران، گشت مشترك و تلفیقی، اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی، نظارت محسوس و غیرمحسوس بر عملكرد یگان، و اقدامات پیشگیرانه و فرهنگ سازی برای جلوگیری از صید غیرمجاز از مهمترین وظایف یگان حفاظت شیلات است كه باید در سرلوحه كاری تمامی فرماندهان قرار گیرد.

وی افزود: اصلاح قوانین و مقررات مرتبط با صید و صیادی،از دیگر عوامل مهمی است كه می تواند تاثیر بسزایی در كاهش آمار صید غیرمجاز داشته باشد.

7467/579/ 640
۰ نفر