۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۶:۳۷
کد خبر: 80657200
T T
۰ نفر
نهمين دوره مسابقات قرآن كريم نيروهاي مسلح با معرفي نفرات برترخاتمه يافت

تهران- آئين پاياني نهمين دوره مسابقات قرآن كريم خواهران شاغل در نيروهاي مسلح در مراسمي با حضور جمعي از فرماندهان و روحانيون عالي رتبه نيروهاي مسلح و معرفي نفرات برتر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، آئین پایانی این دوره از روز سه شنبه به میزبانی سازمان عقیدتی سیاسی ارتشو با حضور حجت الاسلام والمسلمین « سیدمحمدعلی آل هاشم »، سردار سرتیپ پاسدار « سیدمسعود جزایری»، امیر سرتیپ « رضا خرم‌طوسی» و « لاله افتخاری » نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی در مركز همایش‌های كوثر این سازمان شد.

معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این مراسم گزارشی از روند برگزاری این دوره از مسابقات ارایه كرد.

حجت الاسلام والمسلمین «سیدمحمدرضا واحدی» گفت: در این دوره از مسابقات، ارتش جمهوری اسلامی ایران با كسب 685 امتیاز حائز رتبه نخست تیمی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با كسب 535 امتیاز در جایگاه دوم تیمی قرار گرفتند.

واحدی اضافه كرد: وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، نیروی انتظامی و ستادكل نیروهای مسلح به ترتیب در جایگاه‌های سوم تا پنجم این دوره از مسابقات قرار گرفتند.

به گفته واحدی، در بخش منتخبین، ارتش با كسب 9مقام منتخب ( 3رتبه اول،3رتبه دوم،3رتبه سوم)، سپاه پاسداران با كسب هفت مقام منتخب ( 3رتبه اول،1رتبه دوم، 3رتبه سوم)، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با كسب هفت مقام منتخب (1رتبه اول، 3رتبه دوم، 3رتبه سوم) و نیروی انتظامی با كسب چهار مقام منتخب(2رتبه اول، 2رتبه دوم) حائز مقام‌های اول تا چهارم شدند.

معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش درخصوص اهداف این رقابت ها، گفت: هدف ما مسابقه نیست، بلكه ملاك ما در این طرح، ارزیابی فعالیت‌های قرآنی و برنامه‌ریزی بهتر در خصوص این گونه فعالیت هاست.

رییس فراكسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم از شكل‌ گیری شورای فرهنگی و توسعه فعالیت‌های قرآنی خبر داد و افزود: این شورا در صدد است تا طرح جامع حفظ قرآن كریم را كه هدف آن تربیت و آموزش یك میلیون حافظ قرآن كریم است، اجرایی نماید.

« لاله افتخاری »زمینه‌ سازی برای رفتار قرآنی را لازمه جامعه امروز دانست و افزود: هم اینك كه در دشوارترین شرایط تهاجم فرهنگی قرار داریم،‌بایستی به امر آموزش قرآن كریم اهتمام بیشتری داشته باشیم.

در پایان این مراسم از نفرات برگزیده این دوره از مسابقات با اهدای لوح سپاس و هدایایی تقدیر شد.

سیام(3)**1058**1478
۰ نفر