۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۴:۳۳
کد خبر: 80656998
T T
۰ نفر

92 درصد تجهيزات صنعت برق ايران در داخل كشور توليد مي شود

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۴:۳۳
کد خبر: 80656998
92 درصد تجهيزات صنعت برق ايران در داخل كشور توليد مي شود

مشهد- مديرعامل شركت توانيز گفت: 92 درصد تجهيزات صنعت برق ايران اكنون توسط مهندسان و متخصصان ايراني در داخل كشور توليد مي شود.

به گزارش ایرنا ، همایون حائری روز سه شنبه در بیست و یكمین كنفرانس مهندسی برق و كامپیوتر ایران در مشهد افزود: متخصصان كشورمان قادر به طراحی، ساخت و تولید انواع تجهیزات برق نظیر ژنراتورها، ترانس های كم تلفات، رله های حفاظتی جریانی و هادی های پر ظرفیت هستند.

وی ظرفیت نیروگاه های برق كشور را بیش از 69 هزار مگاوات عنوان كرد و گفت: هم اكنون ایران رتبه چهاردهم جهان را در بخش ظرفیت نیروگاهی داراست.

حائری اظهار داشت: در حال حاضر صد درصد جمعیت شهری و 9/99 درصد جمعیت روستایی كشور از نعمت برق برخوردار هستند.

وی به رشد 50 درصدی صادرات برق در كشور اشاره كرد و گفت: در سال گذشته 10 میلیارد كیلووات ساعت برق به كشورهای همجوار صادر شد.

مدیر عامل شركت توانیرهمچنین بر ضرورت ارتباط بین صنعت و دانشگاه تاكید كرد و افزود: ارتقای خدمات صنعت برق در كشور با كمك و حمایت متخصصان و پژوهشگران در دانشگاهها حاصل شده كه موفقیت در افزایش پایداری، قابلیت اطمینان شبكه برق و كنترل فركانس از جمله این همكاری هاست.

وی با اشاره به افزایش 50 درصدی كاربرد كنتورهای دیجیتال برق در كشور، افزود: هم اكنون 12 میلیون كنتور دیجیتال در صنعت برق نصب شده است.

بیست و یكمین كنفرانس بین المللی مهندسی برق و كامپیوتر ایران با حضور متخصصان و پژوهشگرانی از داخل و خارج كشور روز سه شنبه در دانشگاه فردوسی مشهد آغاز بكار كرد و تا 26 اردیبهشت ماه جاری ادامه دارد.

7487/659
۰ نفر