۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۳:۴۰
کد خبر: 80656857
T T
۰ نفر
دكترتوكل: بايد ازمارتينتي حمايت كنيم / هر كسي غيراز لالوويچ به نفع ايران است

تهران - عضوسابق هيات رييسه فدراسيون بين المللي كشتي(فيلا)گفت:حمايت ايران از رافائل مارتينتي رييس بركنارشده فيلا عاقلانه تر از حمايت از نناد لالوويچ رييس موقت اين فدراسيون است.

دكتر محمد توكل روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود : لالوویچ صربستانی تحت نفوذ بسیار شدید روس ها قرار دارد و فردی با كارنامه و برنامه ریز نیست كه بتوان روی او حساب كرد.

وی ادامه داد:حضور وی دورنمای روشنی را برای كشتی ایران رقم نمی زندومن معتقدم فدراسیون كشتی ایران بهتر است در این شرایط از مارتینتی حمایت كند.

توكل تصریح كرد: مارتینتی دربسیاری از موارد از جمله در مورد مسائل كشتی زنان از ما حمایت كرد.

رئیس كمیته پزشكی فیلا خاطرنشان كرد: به هرحال این ریسك بزرگی است اما در این موقعیت هركس جزء لالوویچ رئیس شود به نفع كشتی ایران است.

كنگره فدراسیون بین المللی كشتی( فیلا) برای انتخاب رییس جدید این فدراسیون بعد از بركناری مارتینتی قرار است روز 28 اسفندماه در مسكو برگزار شود.

نایب رییس و دبیر فدراسیون كشتی ایران قراربود دراین كنگره شركت كنند كه سرپرست فدراسیون كشتی در تماس با آنان خواسته است كه از حضور در این نشست خودداری كنند.

به نظر می رسد كه تعدادی از كشورها از جمله ایران و جمهوری آذربایجان نسبت به اهداف روس ها برای نشاندن لالوویچ بر جای مارتینتی تردید دارند و نگران هستندكه با حضور وی دوران سیاه ریاست میلان ارسگان یوگسلاو در كشتی جهان زنده شود.

ورزشی**1590