۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۱:۱۶
کد خبر: 80654878
T T
۰ نفر
محموله كمك هاي مردمي بستك به زلزله زدگان بشاگرد هرمزگان ارسال شد

بندرعباس - فرماندار بستك هرمزگان گفت: درپي زلزله اخير در شهرستان بشاگرد، يك محموله كمك هاي مردمي از بستك به اين منطقه ارسال شد.

به گزارش ایرنا، محمد مشتاق زاده روز دوشنبه در نشست ستاد مدیریت بحران شهرستان بشاگرد افزود: این محموله ارسالی شامل چهار دستگاه خودرو با چهار نیروی امدادی، 655 تخته موكت، یكهزار و 700 تخته پتو، یكهزار و 820 كیلوگرم برنج، چهارهزار و400 كیلوگرم آرد و26 تخته چادر است.

وی بیان داشت:حبوبات،آب معدنی واقلام مورد نیاز زلزله زدگان در روزهای آینده ارسال می شود.

مشتاق زاده گفت: بستك درصورت لزوم و اعلام نیاز شهرستان بشاگرد، آمادگی آن را دارد تا نیروهای امدادی بیشتر و امكانات مورد نیاز را به منطقه اعزام كند.

شبكه لرزه نگاری وابسته به مركز لرزه نگاری موسسه ژئو فیزیك دانشگاه تهران اعلام كرد: زلزله نسبتا شدید بامداد شنبه حوالی سردشت از توابع شهرستان بشاگرد در استان هرمزگان را لرزاند.

این شبكه، شدت زمین لرزه را شش و دو دهم درجه ریشتر اعلام كرد و وقوع این زمین لرزه را در 06:38:09 شنبه، 21 اریبهشت 1392 ثبت كرده است.

وقوع دو پس لرزه چهار و یك و چهار و 9 دهم ریشتری نیز در این منطقه گزارش شده است.

همچنین دو زمین لرزه به ترتیب به قدرت 8/ 4 و 7/ 4 درجه ریشتر بامداد شنبه حوالی منطقه میناب در استان هرمزگان را لرزاند.

مركز لرزه نگاری وابسته به مؤسسه ژئوفیزیك دانشگاه تهران، زمین لرزه اول در ساعت 6 و 59 دقیقه و 37 ثانیه و دومی در ساعت 7 و دو دقیقه و 45 ثانیه در عمق 20 كلیومتری زمین روی داده است.

سردشت مركز شهرستان بشاگرد بین شهرستان های میناب و جاسك واقع است كه از لحاظ جغرافیایی تفكیك شده اما در ثبت جهانی از آن میناب و جاسك یاد می شود.

براثر زلزله پنج ریشتری ظهر پنجشنبه 100واحد مسكونی درروستاهای بخش گوهران شامل ˈایرر، سرهو ، اشكان ، شهر شیب كلا و در شهر بشنوˈ بالای 70 درصد خسارت دید و تخریب شد.

بنا به گزارش مركز لرزه نگاری كشور، این زمین لرزه ساعت 12 و 31 دقیقه و 28 ثانیه 19 اردیبهشت به وقوع پیوست وكانون این زمین لرزه بخش گوهران در شهرستان بشاگرد اعلام شده است.

از روز شنبه تاكنون بیش از 50بارزمین لرزه و پس لرزه به بزرگی سه ویك دهم تا شش ودو دهم بشاگرد هرمزگان را به لرزه درآورده و مردم برای درامان ماندن از حوادث احتمالی در خانه های دست ساز( كپری) و چادرهای هلال احمر سكونت دارند.

شهرستان 40 هزار نفری بشاگرد كه در 320 كیلومتری شرق بندرعباس مركز استان هرمزگان واقع شده منطقه ای كوهستانی است .ك/2

7195/668