۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۳:۴۵
کد خبر: 80652287
T T
۰ نفر
استاندار اصفهان:بايد بين معماري سنتي و تكنولوژي هاي جديد، نسبت برقرار شود

اصفهان-استاندار اصفهان با اشاره به ظرفيت هاي مصرف بهينه انرژي در معماري سنتي كشور گفت: برگزاري همايش هاي اقليم و ساختمان بايد بين معماري سنتي و تكنولوژي هاي جديد ساخت، نسبت برقرار كند.

به گزارش ایرنا،'علیرضا ذاكراصفهانی' روز شنبه در دومین همایش ملی 'اقلیم، ساختمان و بهینه سازی مصرف انرژی با رویكرد توسعه پایدار' اظهار كرد: معماری امروز باید انعطاف داشته باشد و شرایط جدید را درك كند.

وی افزود: موضوع مصرف بهینه انرژی و لحاظ آن در امر ساخت و ساز در دستور كار استانداری اصفهان هم قرار دارد و در این گونه همایش ها با انجام كار علمی باید ایده ها به منصه ظهور نیز برسد.

وی با اشاره به حوزه تمدنی ایرانی و اسلامی در كشور گفت: حدود 150 تا 200 سال قبل این رویكرد با سه واكنش تجددمعاب 100 درصد، قشری گری و جریان سنت گرا با نگاه باز به دنیای جدید مواجه شد.

استاندار اصفهان تاكید كرد: رویكرد سوم در انقلاب اسلامی متجلی شد و در آن ضمن حفظ داشته های خود تلاش می كنیم با فناوری های جدید امور خود را سامان ببخشیم.

وی گفت: استان اصفهان هم اینك ظرفیت ایجاد نیروگاه برق سه هزار مگاواتی را دارد و به دلیل نزدیكی به كویر از انرژی های نو مانند خورشیدی و باد نیز بهره كافی دارد.

وی افزود: در دانشگاه اصفهان و دانشگاه صنعتی اصفهان نیز به صورت پایلوت استفاده از انرژی خورشیدی در حال اجراست.

ذاكراصفهانی گفت: كاهش مصرف انرژی مشاركت همه جانبه همه دستگاه ها را می طلبد و به طور مثال مصرف گاز شركت فولادمباركه اصفهان معادل مصرف گاز 20 استان كشور است.

وی تاكید كرد: میزان مصرف گاز در ایران با مصرف كشور چین با جمعیت چندی برابر ایران، برابری می كند و نیز از استاندارد مصرف جهانی بالاتر است.

به گزارش ایرنا، دومین همایش ملی'اقلیم، ساختمان و بهینه سازی مصرف انرژی با رویكرد توسعه پایدار' به مدت دو روز در سالن 'ابن سینا'ی دانشگاه علوم پزشكی اصفهان برگزار می شود.

پ/7143/1042