۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۶:۳۰
کد خبر: 80651172
T T
۰ نفر
خطيب جمعه قم:حمله تروريست ها به مقدسات در سوريه حقانيت سياست هاي ايران را ثابت كرد

قم - خطيب جمعه قم گفت: حمله به مقدسات مسلمانان و كشور سوريه توسط دشمنان، حقانيت سياست هاي نظام جمهوري اسلامي در دفاع از اين كشور را ثابت كرد.

به گزارش ایرنا، آیت الله 'سیدهاشم حسینی بوشهری'در خطبه های نماز جمعه قم افزود: برای اینكه تروریست ها نفس بكشند اسراییل از آنان از طریق حمله به سوریه حمایت كرد.

وی گفت: با این حمله، حقانیت جمهوری اسلام ثابت شد و نشانگر این بود كه ما از نظام و ملتی دفاع می كنیم كه در خط مقاومت و دشمن اسراییل است.

وی افزود: سران كشورهای عربی ببینند كه كارشان چه نتیجه ای داشت در كنار اسراییل و صهیونیست ها ایستادند و در مقابل هتك حرمت به صحابه پیامبر(ص) و یار امام علی(ع) سكوت كردند؛ این سران چه پاسخی به این اقدامات دارند؟

حسینی بوشهری با اشاره به هتك حرمت به قبر حجربن عدی بیان داشت: این حادثه تلخ و غم انگیر و باورنكردنی در فضای اسلامی و به نام طرفداری از پیامبر اسلام رخ داد.

وی افزود: سازمان های بین اللمللی برای تخریب یك اثر تاریخی داد و بیدار راه می اندازند ولی نسبت به این جنایت و هتك حرمت به صحابه و شهید در راه اسلام سكوت می كنند؛ در همه این ها دست دشمنان در كار است.

خطیب جمعه قم خاطر نشان كرد: مراجع، علما، فضلای حوزه های علمیه، دانشگاهیان و علمای اهل سنت از سر غیرت دینی به میدان آمدند و هتك حرمت به مقبره حجربن عدی از صحابه پیامبر را محكوم كردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خویش به برپایی نمایشگاه كتاب اشاره كرد و گفت: این نمایشگاه پدیده فرهنگی در كشور است از این رو باید كتاب هایی با محتوای غنی برای جوانان در تمام عرصه ها تولید شود.

حسینی بوشهری، ضمن تبریك فرا رسیدن ماه رجب و ولادت امام محمد باقر(ع) پیشوای پنجم شیعیان اظهار داشت: هر قدر مردم بیشتر با سیره معصومان آشنا شوند به سمت خوشبختی و سعادت دنیوی و اخروی گام خواهند برداشت.

وی، سیره تربیتی فرزندان و تعلیم و تربیت شاگردان، بعد عبادی و سیاسی، مبارزه با بدعت ها، مبارزه با انحرافات دینی و مذهبی و مقابله با اندیشه خوارج را از مهمترین بخش های زندگانی امام محمد باقر (ع) برشمرد.

حسینی بوشهری با اشاره به برگزاری انتخابات و سال حماسه سیاسی و اقتصادی افزود: در شرایطی كه دشمنان، كشور ما را اینگونه تحت تحریم ها قرار می دهند حضور گسترده مردم در انتخابات پاسخگوی كارشكنی دشمنان خواهد بود.

وی افزود: رسانه ها صفوف به هم فشرده ملت را به تصویر خواهند كشید كه هر رای مردم تیری در چشم دشمنان نظام جمهوری اسلام است.

حسینی بوشهری، ادامه داد: انتخابات مظهر حضور مردم در عرصه های اجتماع و نشانگر مردم سالاری دینی و ذخیره امنیت دینی كشورمان است.

وی با اشاره به وظایف شورای نگهبان و مسوولان مربوطه گفت: هم شورای نگهبان و هم دست اندركاران برگزاری انتخابات همه باید با رسالت به قوانین قانون جمهوری اسلامی عمل كنند و زمینه برگزاری انتخابات سالم را فراهم كنند.

خطیب نماز جمعه قم افزود: كاندیداها دست به تبلیغات مغرضانه و معترضانه نزنند و ژست های تبلیغات خارجی و غربی به خود نگیرند چراكه فضای كشور ما اسلامی و فضای شهیدان است.ك/3

8138/1535/508
۰ نفر