۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۲:۲۸
کد خبر: 80650853
T T
۰ نفر
اطلاع رساني در كاهش شيوع بيماري هاي قلبي و عروقي ضروري است

زنجان- يك فوق تخصص بيماري هاي قلب و عروق مركز آموزشي درماني تخصصي و فوق تخصصي آيت الله موسوي زنجان گفت: اطلاع رساني و آگاهي بخشي بيشتر در كاهش شيوع بيماري هاي قلبي و عروقي در جامعه ضروري است.

حسن آهنگر روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس آمارهای ارائه شده در كشور مرگ و میر ناشی از بیمار یهای قلبی و عروقی در جامعه افزایش یافته كه این روند به دلیل عدم رعایت برخی نكات و توصیه های كارشناسان و متخصصان مربوطه است.

وی یادآورشد: متولیان و دستگاههای مسوول به وِیژه رسانه های گروهی نقش مهم و اثر گذاری در آگاهی بخشی به عموم به ویژه گروههای هدف دارند.

آهنگر افزود: اجرای طرح ملی ارتقا سلامت ایرانیان و سنجش فشار خون اقدامی مفید در كشف و انجام اقدامات درمانی مناسب است.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی زنجان گفت: بسیاری از بیماری فشار خون اطلاع چندانی ندارند كه با توجه به نوع سبك زندگی و پیروی از الگوی عذایی نامناسب نتایج این طرح می تواند بسیاری از مشكلات و معضلات موجود در این بخش را به میزان قابل توجهی كاهش دهد.

وی اظهار كرد:بیماری فشار خون در افراد بزرگسال بالای 18 سال 25-20 درصد در كشور گزارش شده و به عبارتی دیگر از هر پنج بزرگسال یك نفر به بیماری فشار خون مبتلا است.

آهنگر افزود: همكاری مردم و اطلاع رسانی كافی رسانه های گروهی در ارتباط با سنجش فشار خون می تواند نتایج بهتری را در اختیار متولیان بهداشت و درمان استان قرار دهد.

522/7320