۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۲:۴۲
کد خبر: 80650047
T T
۰ نفر
بيشتر كشته شدگان فلسطيني در عمليات ستون ابرها غيرنظامي بودند

تهران - سازمان حقوقي 'بتسيلم ' وابسته به صهيونيستها اعتراف كرد: بيشتر كشته شدگان در عمليات ستون ابرها عليه غزه كه هشت روز به طول انجاميد، از شهروندان عادي و غير نظامي بوده اند.

گزارش سازمان وابسته به رژیم صهیونیستی كه روز پنجشنبه در خبرگزاری آمریكایی یونایتدپرس اینترنشنال منتشر شده حاكی از آن است: در عملیات ستون ابرها كه صهیونیستها طی هشت روز آن را در غزه انجام دادند، بیشتر كشته شدگان افرادی غیرنظامی بوده كه در جنگ شركت نداشتند و از مردم عادی این كشور به شمار می رفتند.

بتسیلم در گزارشی كه روز گذشته منتشر شد همچنین اعتراف كرد: بر اساس اطلاعات به دست آمده در حمله ارتش اسراییل به غزه در جریان عملیات ستون ابرها، 176 فلسطینی كشته شدند كه 7 نفر نیز نیز هدف ترور نظامیان صهیونیست قرار گرفته و 87 تن نیز از افراد غیرنظامی بودند كه در جنگ مشاركت نداشتند.

این سازمان حقوقی صهیونیستی در مورد تعداد افراد باقی مانده از كشته شدگان نیز اعلام كرد: در باره این افراد نیز سندی وجود ندارد كه اثبات كند آنان نظامی بودند و نمی توان با اطمینان گفت كه آنها در جنگ شركت كرده و یا نكرده بودند.

در این گزارش به اعتقاد راسخ یهودیان ساكن سرزمین های اشغالی و نیز رسانه های وابسته به رژیم صهیونیستی درباره اجرای عملیات نظامی ستون ابرها و آسیب نرساندن به شهروندان فلسطینی كه در جنگ مشاركت نداشته اند نیز ابراز تردید شده است.

در این گزارش همچنین شكاف بسیاری بین ابتدای حمله و پایان آن بیان شده كه نشان می دهد 80 درصد قربانیان جنگ در همان چهار روز ابتدای جنگ كشته شده اند.

این گزارش می افزاید، عملیات جنگی ستون ابرها از 14 تا 21 ماه نوامبر(23 تا 30 آبان) گذشته از سوی رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه انجام شد.

مترجمام**1408**1144