۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۱:۰۲
کد خبر: 80649864
T T
۰ نفر
توليد فولاد مباركه و زيرمجموعه هاي آن به 12 ميليون تن افزايش مي يابد

بندرعباس- مديرعامل شركت فولاد مباركه گفت: ميزان توليد فولاد مباركه و كارخانه هاي زيرمجموعه هاي آن در دو سال آينده به12ميليون تن افزايش مي يابد.

به گزارش ایرنا، محمدمسعود سمیعی نژاد روز پنجشنبه در مصاحبه مطبوعاتی در بندرعباس اظهار كرد: برای دستیابی به این میزان تولید تا پایان برنامه پنجم توسعه در این مجتمع و سه كارخانه فولاد برنامه ریزی شده است.

وی ادامه داد:درهمین زمینه میزان تولید در فولاد هرمزگان به سه میلیون تن، صبای اصفهان یك و نیم میلیون و مباركه نیز به هفت میلیون و 200 هزارتن درسال افزایش می یابد.

این مسوول، ظرفیت كنونی فولاد مباركه را چهارمیلیون و200 هزارتن، فولاد هرمزگان را یك میلیون و 600 هزارتن و صبا (اصفهان) را نیز750 هزار تن در سال ذكر كرد.

وی با اعلام اینكه برنامه مذكور به تایید اعضای هیات مدیره مباركه نیز رسیده گفت: برای رسیدن به این میزان تولید با توجه به آماده بودن بسیاری از طرح های توسعه ای نیاز به بیش از 30 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری است.

مدیرعامل فولاد مباركه اصفهان میزان ظرفیت سازی صورت گرفته فولاد كشور را اكنون 20میلیون تن عنوان و بیان كرد: این رقم تا پایان برنامه پنجم توسعه (پایان سال 94خورشیدی) به 42 میلیون تن و براساس سند چشم انداز (1404) به 55 میلیون تن در سال افزایش می یابد.

رییس هیات مدیره فولاد هرمزگان از این كارخانه به عنوان بزرگ ترین كارخانه تولید تختال (شمش) عریض و فولاد مباركه نیز به عنوان بزرگترین كارخانه ورق خاورمیانه نام برد و گفت: تولیدات این دو واحد درافزایش تولید و همچنین ارتقای جایگاه ایران به رتبه 15 تولید فولاد در جهان نقش اساسی دارد.

سمیعی نژاد از خرید نقدی فولاد هرمزگان بوسیله فولاد مباركه بعنوان اولین خصوصی سازی واقعی كشور نام برد و گفت: برای تكمیل و بهره برداری از آن تاكنون چهارهزار میلیارد ریال (400 میلیارد تومان) سرمایه گذاری شده است.

وی گفت: هر چند ایجاد درآمد در فولاد هرمزگان نیاز به زمان دارد اما همدلی بین فولاد مباركه و فولاد هرمزگان موجب شد میزان تولید آهن اسفنجی آن در سال 91 نسبت به سال ماقبل آن 19درصد افزایش داشته باشد كه این رقم در سال جاری با پیش بینی 45درصدی افزایش به یك میلیون و 650 هزارتن می رسد.

به گفته وی در زمینه تولید فولاد خام یا اسلب نیز پارسال 282درصد افزایش داشته ایم كه با توجه به هدف گذاری های صورت گرفته امسال نیز با 105درصد افزایش به تولید یك میلیون و 200 هزارتن دست می یابیم.

وی با اشاره به وجود منابع گاز و آب (دریا) از هرمزگان به عنوان یكی از استان های مستعد برای سرمایه گذاری در زمینه تولید فولاد نام برد و گفت: این استان بعنوان یكی از قطب های تولید فولاد كشور انتخاب شده است.ك/2

512/668 /675
۰ نفر