۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۰:۴۰
کد خبر: 80649821
T T
۰ نفر
هتك حرمت به ساحت صحابي پيامبر(ص) براي ايجاد تفرقه بين مسلمانان است

بندرعباس- امام جمعه اهل سنت قشم گفت: هتك حرمت به ساحت حجر بن عدي يكي از صحابي بزرگ پيامبر(ص) مغرضانه بوده و بدون شك يكي از غرض ها خيال ايجاد تفرقه درميان مسلمانان است.

به گزارش ایرنا به نقل از نمابر از دفتر نمایندگی ولی فقیه اهل سنت هرمزگان، شیخ عبدالرحیم خطیبی روز پنج شنبه درمحكوم كردن این اقدم ضد انسانی افزود: نمایش اقدام‌های ضد انسانی از جانب یك مشت مسلمان بدلی می‌تواند خوراك خوبی برای تغذیه تبلیغات ضداسلامی غرب باشد.

وی با اشاره به اهانت وهابیت به قبر صحابی پیامبر اكرم(ص) بیان داشت: به طور قطع انجام دهندگان این حركت قبیح نمی‌توانند مسلمان باشند، چرا كه عمل آنها برای بشریت ناهنجار است.

امام‌ جمعه اهل‌سنت قشم ادامه داد: اسلام نبش قبر یك كافر بی اعتقاد را حرام می‌داند، حال بی معنی است ادعای مسلمان بودن از جانب افرادی كه به جسد بی جان مسلمان، آن هم صحابی پیامبر توهین كردند.

خطیبی گفت: پشت پرده وهابیت و اسلام بدلی، اسرائیل و آمریكا هستند كه می‌خواهند در جهان اسلام آشوب مذهبی ایجاد كنند.

وی وحدت و انسجام مسلمانان را خط بطلان بر نقشه‌های دشمن دانست و افزود: اگر همه مسلمانان با هم و در كنار هم این حركت را محكوم كنند دیگر استكبار نمی‌تواند قدم از قدم بردارد.

امام‌جمعه اهل‌سنت قشم، آگاه‌سازی مردم و دشمن‌شناسی را از جمله وظایف علما دانست و یادآورشد: علما باید توطئه‌های دشمن را بوسیله روشن‌گری و آگاهی بخشی خنثی كند. ك/3

7195/668