۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۸:۴۹
کد خبر: 80649663
T T
۰ نفر
جمهوري اسلامي ايران پاسدار واقعي تمدن و هنر اسلامي است

تبريز- استاندار آذربايجان شرقي گفت: جمهوري اسلامي ايران به دليل تعلق خاطر به موازين ديني و اسلامي پاسدار واقعي تمدن و هنر اسلامي بوده و در اين راه از هيچ تلاشي فروگذاري نمي كند.

' احمد علیرضابیگی ' چهارشنبه شب در ضیافت شام صاحب‌ نظران و هنرمندان صنایع دستی و نگارگری داخلی و خارجی شركت كننده در كنگره بین‌المللی هنرهای اسلامی و صنایع دستی، افزود: برای ما در نظام جمهوری اسلامی مایه افتخار و مباهات است كه به رغم تحمل هزینه های سنگین ذره ای از اصرار خود به حفظ هنر و تمدن اسلامی كوتاه نیامده ایم.

وی هنر و تمدن اسلامی را بیانگر تاریح با عظمت و باشكوه تاریخ اسلام عنوان و اظهاركرد: نگهداری و حفظ این آثار ارزشمند برای تمام مسلمانان امری حیاتی و مهم به شمار می رود.

علیرضابیگی اضافه كرد: مردم ما برای كسب استقلال و اثبات هویت اسلامی خود هزینه‌ های زیادی را پرداخته و امروز باعث افتخار است كه میزبان هنرمندان اسلامی هستیم.

وی با بیان اینكه پدیده جهانی شدن درصدد از بین بردن هویت ملت‌ هاست، گفت: هنر اسلامی و صنایع دستی كه حكایت از پیشینه تمدن اسلامی دارد از جمله عواملی است كه می ‌تواند موجب تقویت هویت اسلامی و فرهنگ ملت‌ های مسلمان شود.

علیرضابیگی برگزاری كنگره صنایع دستی و هنرهای اسلامی در دانشگاه هنر اسلامی تبریز را از جمله توفیقات استان آذربایجان شرقی دانست و با قدردانی از حضور هنرمندان كشورهای اسلامی در این كنگره ابراز امیدواری كرد اقامت در تبریز تجربه خوبی برای آنها باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، قایم مقام مركز تحقیقات تاریخ، هنر و فرهنگ سازمان كنفرانس اسلامی (ارسیكا) هم در این مراسم، تبریز را شهر زیبایی‌ها و هنرها توصیف كرد و گفت: نوآوری هنرمندان تبریزی در رشته‌های مختلف هنری، بی‌نظیر و الهام ‌بخش است.

'نزیه معروف' با ابراز خرسندی از حضور در تبریز و تبریك به مردم این شهر به خاطر وجود دانشگاه هنر اسلامی، افزود: خاطره سفر به تبریز و كرامت و بزرگواری مردم این شهر در ذهن ما خواهد ماند و امیدواریم بار دیگر توفیق سفر به این شهر را پیدا كنیم.

كنگره دو روزه بین‌المللی هنرهای اسلامی و صنایع دستی از روز گذشته در دانشگاه هنر اسلامی تبریز آغاز شده و در آن هنرمندان و صاحب‌ نظرانی از ایران و 22 كشور جهان حضور دارند.

7236/587