۱۸ فروردین ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8064898
T T
۰ نفر
یک مقام سعودی :ایران و عربستان می توانند پیش قراولان وحدت کشورهای اسلامی باشند ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/01/18 ریاض ـ شاهزاده سلمان بن عبدالعزیز امیر منطقه ریاض روز یکشنبه در دیدار با سید محمد حسینی سفیر کشورمان در عربستان سعودی اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران و عربستان می توانند پیش قراولان انسجام و وحدت کشورهای اسلامی باشند.
به گزارش ایرنا امیر ریاض در این زمینه تاکید کرد :دشمنان با ترویج فتنه گری به دنبال ایجاد تفرقه و اختلاف بین کشورهای اسلامی هستند .
وی با اشاره به اینکه روابط دو کشور ایران و عربستان روابطی استراتژیک است تصریح کرد:اشتراکات فرهنگی ، تاریخی و دینی فراوانی بین دو کشور وجود دارد که این اشترکات می توانند عامل موثری در تقویت روابط دو کشور باشد.
شاهزاده سلمان بن عبدالعزیز روابط دو کشور را خوب توصیف کرد و افزود : این روابط باید در چارچوب ارتقاء منافع و مصالح امت اسلامی حفظ شود .
وی همچنین تاکید کرد : دو کشور بزرگ ایران و عربستان با توجه به ظرفیت های گسترده ی خود می توانند برای حل مشکلات منطقه چاره اندیشی کنند .
سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز دراین دیدارضمن ارایه گزارشی ازآخرین تحولات مربوط به روابط دو جانبه تصریح کرد : با توجه به شیطنت دشمنان برای ایجاد اختلاف بین کشورهای منطقه رایزنی وارتباط مستمربین دو کشور در شرایط کنونی یک ضرورت است .
وی همچنین خاطر نشان کرد : ایران و عربستان در کنار کشورهای منطقه بدون دخالت بیگانگان می توانند صلح و ثبات وامنیت پایدار رابرای منطقه به ارمغان آورنند .
در ادامه این ملاقات زمینه های توسعه روابط دو جانبه در حوزه های مختلف به ویژه اقتصادی مورد بحث و بررسی قرار گرفت .
خاورم ** 1415**320 شماره 078 ساعت 16:21 تمام
۰ نفر