۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۶:۱۹
کد خبر: 80647342
T T
۰ نفر
آمار فروش كتاب به غير از روز اول نمايشگاه  10 تا 15 درصد افزايش دارد

تهران - رييس بيست وششمين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران از افزايش فروش 10 تا 15 درصدي كتاب به غير از روز اول نمايشگاه خبر داد.

علی اسماعیلی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا در مورد آمار فروش نمایشگاه در چند روز گذشته اظهار داشت : روزانه گزارشی از سیستم عملكردی حوزه ها بدست ما می رسد ، امار فروش به غیر از روز اول 10 تا 15 درصد نسبت به سال قبل افزایش پیدا كرده است.

وی اضافه كرد : با توجه به افزایش قیمت كتاب ممكن است تعداد خرید كتاب كاهش پیدا كرده باشد ، اما عدد فروش نسبت به سال گذشته افزایش داشته است .

اسماعیلی در مورد میزان بازدید كنندگان با بیان اینكه آمار 6 روزه را هنوز دریافت نكرده ام گفت : سه روز اول یك میلیون نفر ، روز چهارم 400 هزار نفر و روز پنجم نیز 470 هزار نفر از نمایشگاه دیدن كردند .

وی در مورد بسته های حمایتی فرهنگی به اهالی قلم گفت : حمایت این بود كه اساتید دانشگاهی با درجه استاد و دانشیار و مربی می توانند با حضور در نمایشگاه تا سقف 300 هزارتومان از یارانه استفاده كنند ، در همان محل فاكتور ارائه می دهند كه 300 هزا رتومان استاد تمام ، 250 هزار تومان دانشیار و 200 هزا رتومان استادیار و یكصد هزار تومان مربی از این تسهیلات استفاده كند ، همچنین در غرفه حضرت زهرا نیز 400 عنوان كتاب عرضه شده با تخفیف 50 درصدی عرضه می شود.در بخش بین الملل هم تا 50 درصد ناشران به بازدید كنندگان تخفیف می دهند.





* 120 هزار دانشجو بن كارت گرفتند

رییس بیست و ششمین نمایشگاه كتاب تهران از عدم دریافت بن كارت الكترونیكی توسط طلاب خبر داد و گفت : بر اساس آخرین آمار تا روز گذشته 120 هزار نفر دانشجو مراجعه كرده و بن‌كارت خود را تحویل گرفتند.

وی افزود: نزدیك به 30هزار نفر از این آمار را طلاب تشكیل می‌دهد و با توجه به اینكه شماره دانشجویی آنها 5 رقمی بوده موفق به ثبت‌نام نشده و نتوانستند شماره خود وارد سایت كنند ، از میان 150 هزار نفری كه باید در حوزه دانشجویی بن كارت می‌گرفتند تنها 120 هزار نفر دریافت كردند.

رییس بیست و ششمین نمایشگاه كتاب تهران اضافه كرد : سال گذشته 154 هزار نفر در مرحله اول ثبت‌نام كرده بودند كه 94 هزار نفر بن‌كارت الكترونیكی گرفتند.

اسماعیلی در مورد اینكه چرا طلاب كارت دریافت نكرده اند گفت : در تلاشیم اگر سایت جوابگو باشد اجازه ثبت‌نام مجدد به انها داده شود در غیر اینصورت راهكار دیگری باید ارائه كنیم .



* حذف 15 درصد تعرفه مالیاتی از كاغذ گلاسه

وی گفت : كارگروه مشتركی بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اتحادیه تشكل های نشر در جهت حل مشكلات نشر و كاغذ صورت گیرد.

اسماعیلی تصریح كرد : یكی از مباحث جدی معافیت از تعرفه های مالیاتی در زمینه كاغذ است ، 15 درصد تعرفه مالیاتی و 6 درصد ارزش افزوده و 21 درصد تعرفه مالیاتی تعلق می گیرد كه بر اساس آن این تعرفه 15 درصدی حذف خواهد شد.

اسماعیلی توضیح داد : در بحث كاغذ گلاسه و بر اساس توجیه درست سازمان مالیاتی ،كاغذ وارداتی صرف مسائل دیگر می شود كه با تایید صنف استفاده كنندگان از این نوع كاغذ از معافیت مالیاتی برخوردار شوند.در مورد كاغذ گلاسه اگر در جهت تولید و چاپ به كار می رود با تفویضی كه به صنف می كنیم با معرفی اتحادیه ها از معافیت برخوردار شوند.

بیست و ششمین نمایشگاه كتاب تهران تا 21 اردیبهشت ماه در مصلا برگزار می شود.

فراهنگ 1630 ** 1418