۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۲:۵۴
کد خبر: 80646865
T T
۰ نفر
فلسفه وجودي اتحاديه ناشران مسلمان تعامل بين اين قشر است

تهران - دبير كل اتحاديه جهاني ناشران مسلمان، تعامل بين ناشران را بسيار مهم عنوان كرد و گفت: فلسفه وجودي تشكيل اين اتحاديه تبيين و مشخص كردن تعامل بين ناشران است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا ، علی زارعی نجفدری امروز -سه شنبه - در نشست 'هم اندیشی دبیر كل اتحادیه جهانی ناشران مسلمان با ناشران خارجی' با ذكر مقدمه ای از سابقه شكل گیری این اتحادیه گفت: فرهنگ و حوزه فرهنگی در بین عناصر مختلف اجتماعی از پیچیده ترین عناصر است و در حوزه علوم انسانی تعریف می شود.

وی افزود: فرهنگ مظهر فرهیختگی و فرهیخته پروری است و اگر فرهنگ را به عنوان مقدس ترین عنصر اجتماعی جامعه بدانیم؛ كتاب مظهر فرهنگ است و انعكاس دهنده افكار و اندیشه های نخبگان، فرهیختگان و اندیشمندان جوامع است.

مشاور رییس جمهور گفت: ‌اگر اندیشه ها و تفكرات عقیدتی، سیاسی و اجتماعی مكتوب نشود آن اندیشه ها عقیم مانده و در ذهن ساری و جاری نخواهد شد.

به گفته زارعی نجفدری ، پدید آورندگان كتاب در مرحله اول مولفین، مصححین و ویراستاران هستند اما نقطه اصلی و تكمیلی پدیدآوری نشر و حوزه نشر است جایگاه این دو در پدیدآوری كاملا مشخص است و در فرهنگ جوامع مختلف در مرتبه بالا و والایی قرار دارد.

زارعی نجفدری تصریح كرد‌ كه به دلیل اهمیت و پیچیدگی فرهنگ و نشر ، تعامل بین ناشران اصلی مهم است، فلسفه وجودی اتحادیه ناشران مسلمان ،‌تبیین و مشخص كردن تعامل بین ناشران است.

وی توضیح داد : با بررسی های صور ت گرفته در حوزه نشر كشورها متوجه فاصله معنا دار میان ناشران مسلمان شدیم ، همچنین در این بررسی ها متوجه شدیم انسجامی میان ناشران غرب و منطقه پاسیفیك وجود دارد اما ناشران مسلمان از نبود انسجام و تعامل و آشنایی با یكدیگر رنج می بردند.

زارعی نجفدری به تشكیل اتحادیه جهانی ناشران مسلمان و همچنین اجلاس مرتبط با آن در سالهای 89 و 90 اشاره كرد و گفت: در این اجلاس مباحث محوری حوزه نشر مورد بررسی قرار گرفت و ناشران زیادی عضو این اتحادیه شدند. با تشكیل این اتحادیه وبرگزاری این اجلاس به جمع بندی خوبی در حوزه نشر كشورهای مسلمان رسیدیم و تعامل خوبی میان كشورهای عضو برقرار شد.

زارعی نجفدری، دبیركل اتحادیه جهانی ناشران مسلمان در این نشست با مروری كوتاه بر تاریخچه برگزاری دو اجلاس بین المللی ناشران جهان اسلام و شكل گیری اتحادیه جهانی ناشران مسلمان، به تشریح اقدامات و برنامه‌های كاری آتی اتحادیه، فعالیت‌های انجام شده در نظام بخشی به امور اتحادیه پرداخت.

بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی كتاب تهران تا 21 اردیبهشت ماه در مصلا برپاست.

فراهنگ (3)**1630**1588
۰ نفر