۱۴ فروردین ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8064363
T T
۰ نفر
رئیس بانک مرکزی آمریکا از احتمال رکود اقتصادی در سال جاری خبر داد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 14/01/87 اقتصاد.اوضاع اقتصادی نیویورک - رئیس بانک مرکزی آمریکا روز چهارشنبه به کنگره گفت که اقتصاد این کشور در نیمه دوم سال میلادی جاری احتمالا وارد رکود اقتصادی می شود.
بن برنانکی بدون این که اشاره ای به احتمال کاهش بیشتر بهره بانکی دلار داشته باشد گفت : به نظر می رسد که احتمالا تولید ناخالص ملی در شش ماهه اول سال 2008 رشد زیادی نداشته باشد و حتی کاهش مختصری نشان دهد. از نظر علم اقتصاد دو دوره سه ماهه متوالی کاهش رشد اقتصادی به عنوان رکود اقتصادی تلقی می شود. سود ناخالص ملی نشانگر تمامی خدمات و کالاهایی است که بابت آنها پول پرداخت می شود و بهترین فشارسنج سلامت اقتصاد آمریکا است بانک مرکزی برای مقابله با رکود اقتصادی ظرف چند ماه گذشته بهره بانکی را کاهش داده و در حال حاضر بهره بانکی دلار 25/2 درصد است .
تورم یکی از مشکلاتی است که اجازه کاهش نرخ بهره بانکی را نمی دهد بویژه اینکه هم اکنون نیز تورم در آمریکا با توجه به افزایش شدید بهای نفت و بنزین افزایش یافته است .
بسیاری از اقتصاددانان پیش بینی کرده اند که تا نشست بعدی هیات مدیره بانک مرکزی که چهار هفته دیگر انجام می شود بهره بانکی کاهش یابد، اما برنانکی اشاره ای به این موضوع نکرد.
به نظر می رسد که تلاشهای مسئولان آمریکا ظرف سال جاری نتواند مشکلات اقتصادی این کشور را حل کند که خود می تواند عامل مهمی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باشد.
اروپام 360/ 2251 شماره 190 ساعت 22:50 تمام
۰ نفر