۱۴ فروردین ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8064282
T T
۰ نفر
رئیس جمهوری اندونزی خواستار ممانعت جهانی از ترویج افترائات دینی شد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 14/01/87 کوالالامپور- رئیس جمهوری اندونزی از رهبران جهان خواست تا بنابر یک تعهد اخلاقی مانع ترویج افترائات دینی فرهنگی ـ مذهبی در جهان شوند.
به گزارش روز چهارشنبه خبرگزاری رسمی اندونزی (آنتارا)، سوسیلو بامبانگ یودهویونو در یک کنفرانس خبری با اشاره به فیلم فتنه ، که اخیرا توسط یک عضو پارلمان هلند ازطریق اینترنت انتشار یافت گفت : جامعه بین المللی نباید از آزادی بیان به عنوان یک ابزار و بدون هیچگونه محدودیتی برای تمسخر و یا توهین به عقاید و باورهای سایر مذاهب جهان سوء استفاده کنند.
بنابه این گزارش ، رئیس جمهوری اندونزی همچنین با تاکید بر این که چنین اقداماتی تنها منجر به برانگیخته شدن احساسات مردم و ایجاد کینه و دشمنی میان ملتها می شود، از همه طرفها خواست تا باعث تخریب تلاشهای گذشته برای ایجاد گفت وگو و هارمونی بین ادیان و فرهنگهای مختلف نشوند.
درپی انتشار اینترنتی فیلم موهن به قرآن و اسلام توسط یک عضو پارلمان هلند، دولت اندونزی این اقدام تحریک آمیز را توهین آمیز خوانده و شدیدا محکوم کرده است .
به گزارش ایرنا، مردم ، گروهها واحزاب اسلامی اندونزی نیز در روزهای اخیر با برپایی تجمعات اعتراض آمیز، خشم و انزجار خود را از انتشار فیلم فتنه در محیط اینترنت به نمایش گذاشتند.
در همین راستا خبرگزاری رسمی اندونزی از تجمع دیروز دهها تن از اعضای حزب التحریر این کشور در مقابل سفارت هلند در جاکارتا دراعتراض به انتشار این فیلم از سوی یک عضو پارلمان هلند خبر داد.
روز دوشنبه نیز منابع خبری از تجمع صدها تن از اعضای جنبش مدافعان پیشتاز اسلام (FPI( در مقابل سفارت هلند در جاکارتا خبر داده بودند.
بنابه این گزارشها، تظاهرکنندگان با محکوم کردن استانداردهای دوگانه کشورهای اروپایی در استفاده از آزادی بیان ، خواستار محاکمه گریت وایلدر سازنده و عامل پخش این فیلم در اینترنت شده اند.
آساق 1366**335**2201** شماره 109 ساعت 15:13 تمام
۰ نفر