۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۳:۲۹
کد خبر: 80639982
T T
۰ نفر
رييس جمهوري: از همزماني انتخابات شوراها با رياست جمهوري خوشحال نيستم

تهران- رييس جمهوري با بيان اين كه از همزماني انتخابات شوراها و رياست جمهوري خوشحال نيست ، گفت: از ابتدا گفتند كه هدف از اين برنامه كم كردن هزينه ها است ، ولي در حال حاضر دو برابر هزينه برگزاري انتخابات رياست جمهوري و شوراها را از ما براي برگزاري انتخابات همزمان، درخواست كرده اند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، 'محمود احمدی نژاد' صبح امروز پنجشنبه ، در همایش شوراهای اسلامی شهر و روستای استان تهران ضمن اظهار این مطلب ، افزود: جایگاه شوراها بسیار مهم است و انتخابات آن نباید تحت الشعاع انتخابات ریاست جمهوری قرار گیرد.

وی تاكید كرد : برای برگزاری انتخابات شوراها باید فرصتی جداگانه در نظر گرفته می شد تا اهمیت آن تبیین و برنامه های نامزدها به خوبی برای مردم توضیح داده می شد تا مردم فرصت خوب انتخاب كردن را داشته باشند.

رییس قوه مجریه با بیان اینكه به هر حال تصمیم گرفته شده و دولت باید آن را انجام دهد، خاطرنشان كرد: دولت باید خود را بسیج كند تا انتخابات را به خوبی برگزار كند و امیدوارم انتخابات خوبی را برای شوراها نیز داشته باشیم.

احمدی نژاد با بیان اینكه شوراها با داشتن 112 هزار نفر عضو یك شبكه گسترده است، گفت: كاش به این شبكه بیشتر اعتماد شده و كارهای بیشتری به آنها واگذار می شد.

رییس جمهوری با تقدیر از خدمات شوراهای اسلامی شهر و روستا تصریح كرد: شوراها یاری صمیمی برای دولت بودند و كارهایی كه در شهرها و روستاها صورت گرفت با مشاركت و همراهی شوراها بوده است؛ اگر این همراهی نبود، بسیاری از این اتفاقات شدنی نبود.

وی شوراها را بستری مطلوب برای فعال شدن اراده همگانی در سیاست كشور و تاثیرگذاری در اداره حكومت دانست و گفت: شوراها پدیده مباركی است و تجربه جدیدی از اختیار عمل و واگذاری امور به مردم در كشور ماست كه اگر سه دوره گذشته را بررسی كنیم، متوجه می شویم كه انصافا چه كارهای خوبی انجام شده و چه بار عظیمی از دوش مردم برداشته شده است.

احمدی نژاد با تاكید بر اینكه شوراها باید نهادینه و فراگیر شوند، افزود: همه باید از شوراها مراقبت كنیم تا در مسیر درست و صحیح حركت كنند كه در این مسیر نیازمند قانون جامعی هستیم.

وی با بیان اینكه شوراها نباید در مسایل فرعی و جزیی درگیر شوند كه اگر چنین شود نمی توانند نقش آفرینی كنند، ادامه داد: باید در جلسات بر روی مسایل مهم و با اهمیت شهر و روستا تمركز كرده و به گونه ای برنامه ریزی كنید كه هزینه های زندگی از دوش مردم كاهش یابد.

رییس قوه مجریه با تاكید بر نظارت دقیق شوراها بر پروژه های عمرانی شهر و روستا تصریح كرد: با یك نظارت دقیق می توان هزینه ها را تا نصف كاهش داد؛ مثلا در همین تهران پروژه ای داریم كه با پنج برابر قیمت انجام شده در حالی كه می توان با همین هزینه پنج پروژه مشابه آن را انجام داد.

رییس جمهوری با مخاطب قرار دادن اعضای شورای اسلامی شهر و روستا از آنها خواست تا محورهای اصلی كار را بر بهبود وضعیت زندگی مردم و مراقبت از سلامت شوراها متمركز كنند.

احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری روز معلم و سالروز شهادت شهید مرتضی مطهری گفت: چرا شهید مطهری در روند حركت ملت ما تا این حد تاثیر گذار است و چرا هنوز زنده است؟

وی با بیان اینكه برای پاسخ به این سوال باید به سراغ انسان و شناخت آن برویم، افزود: نوع زندگی و جامعه ای كه انسان ها برای خود انتخاب می كنند، می تواند پاسخگوی این پرسش باشد.

رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: اگر انسان خود را موجودی لذت جو و مادی فرض كند، یك نوع زندگی انتخاب می كند و اگر انسان خود را خداجو، عدالت طلب و جاودانه بداند، رفتار و زندگی آن شكل دیگری به خود خواهد گرفت.

رییس جمهوری اظهار داشت: شهید مطهری مرتبه انسان را خیلی بالا و والا و پله ای از خداوند می دانست و معتقد بود این ارزش و مرتبه در سایه اندیشه، انتخاب درست و آزاد، پایبندی به عدالت و عشق به دیگران شكوفا و متبلور می شود.

رییس قوه مجریه با تاكید بر اینكه شهید مطهری به این اندیشه باور داشت، آن را نوشت، به آن عمل كرد و آن را ترویج می كرد، شهید مطهری را فرد بزرگی دانست و افزود: البته بزرگی به این نیست كه به حكومت برسد بلكه به بزرگی و عظمت روح است كه می تواند جریان اندیشه ها را تغییر دهد.

احمدی نژاد تصریح كرد: شهید مطهری بر روی تغییر باورها و اندیشه ها متمركز شد و به همین دلیل نام معلم انقلاب را به خود گرفت.

وی با بیان اینكه شهید مطهری برای انسان ها ارزش والایی قایل بود، خاطرنشان كرد: در تمام مدتی كه او مورد هجمه و تهمت های بی شماری بود، یك كلمه حتی به مخالفان خود توهین نكرد و تهمت نزد؛ حرف مخالفان خود را بهتر از آنها بیان می كرد، چرا كه نمی خواست آنها را خفه كند ، بلكه قصد هدایت و اصلاح آنان را داشت، همان كاری كه پیامبر و ائمه معصوم انجام می دادند.

رییس جمهوری گفت: حتی یك بار نیز دیده نشد كه شهید مطهری با فشار، زور، تهمت و جوسازی نظرش را بر دیگران تحمیل كند ، چرا كه معتقد بود اگر می خواهید اندیشه ای را رد كنید با اندیشه و استدلال برتر این كار را بكنید.

رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینكه شهید مطهری اجازه می داد تمامی حرف ها زده شود و خود هم با حوصله تمام آن را می شنوید، تصریح كرد: شهید مطهری هیچ اندیشه ای را منكوب نكرد و معتقد بود انسان ها زمانی به حقیقت می رسند كه راه كمال را آزادانه انتخاب كنند؛ چرا كه اگر انتخاب در سایه آزادی نباشد فایده ای ندارد.

وی با بیان اینكه پیامبر اسلام با اندیشه و محبت جلو برد، گفت: شهید مطهری هم با تامل با مخالفانش سخن می گفت و نمی خواست آنها را از میدان به در كند، بلكه می خواست آنها را اصلاح كند.

رییس جمهوری با تاكید بر اینكه اندیشه های شهید مطهری همیشه تازه و ناب است، افزود: امروز مشكل جامعه بشری در دریافت و شناخت از انسان است كه اگر انسان را مانند حیوان یا پایین تر از آن بدانیم، زندگی دیگری برای او می خواهیم و اگر انسان را تجلی و آیینه خداوند بدانیم، زندگی كه برای او می خواهیم به گونه دیگر است.

رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی با یادآوری نحوه شهادت شهید مطهری خاطرنشان كرد: دشمنان ناپاك و پلید شهید مطهری ، سر او را هدف گرفتند تا عمق كینه خود را نسبت به اندیشه های این شهید نشان دهند.

احمدی نژاد با بیان اینكه شهید مطهری نسبت به اقتصاد و بسیاری از مسایل دیگر صاحب اندیشه بود، گفت: اگر همه آن اندیشه ها پیاده شود، مناسبت ها تغییر می كند؛ حضرت امام خمینی (ره) فرمودند در اندیشه های شهید مطهری هیچ نقطه منفی یا انحرافی ندیدم.

رییس جمهوری با بیان اینكه همیشه انسان ها در قبال سعادت جامعه مسوول هستند، تاكید كرد: هر طرح و برنامه ای كه منجر به حذف بخشی یا همه مردم از تصمیم گیری عرصه سیاسی شود، نقطه مقابل سعادت جامعه است.

وی گفت: امام خمینی (ره) فرمودند كشور را مردم باید اداره كنند و همه آنها در اداره كشور مشاركت داشته باشند.

رییس قوه مجریه با تاكید بر اینكه همه مردم باید در اداره اقتصاد كشور نقش داشته باشند، اظهار داشت: تا زمانی كه دو یا سه هزار نفر كار اقتصادی می كنند و بقیه مردم كارگر آنها هستند، اقتصاد كشور رشد نمی كند.

احمدی نژاد افزود: در عرصه سیاسی باید همه مردم فعال باشند و اگر تصور كنیم باند یا گروهی و یا دولت به تنهایی می تواند كشور را در عرصه سیاسی حفظ كند، اشتباه كرده ایم چرا كه باید همه گروه ها و مردم همانند سایر عرصه های اقتصادی و فرهنگی در این عرصه نیز حضور فعال داشته باشند.

در حاشیه برگزاری این مراسم رییس جمهوری با اهدای لوحی به خانواده شهید «حسین كلهر» از اعضای شورای اسلامی روستای بابا سلیمان شهرستان داغستان فعلی تجلیل كرد.

همچنین نمایندگان شوراهای اسلامی شهر و روستا استان تهران با اهدای گل از حمایت ها و پشتیبانی های دولت و رییس جمهوری از شوراهای اسلامی شهر و روستا تشكر كردند.

سیام(3)**9171 **1561
۰ نفر