۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۲۲:۱۱
کد خبر: 80637483
T T
۰ نفر
20مقاله در چهارمين همايش ملي ادبيات كودك در شيراز ارايه مي شود

شيراز-دبير علمي چهارمين همايش ملي ادبيات كودك و نوجوان گفت: از تعداد يكصد چكيده مقاله واصل شده به دبيرخانه اين همايش 40 مقاله در قالب سخنراني و به صورت پوستر دراين همايش ملي ارائه مي شود.

به گزارش ایرنا، دكتر سعید حسام پور عصر امروز سه شنبه در آیین گشایش این همایش دوروزه كه با حضور پژوهشگران ، نویسندگان ، منتقدان و نگارگران داستان های كودكان و نوجوانان به میزبانی دانشگاه شیراز گشایش یافت ، ایراد كرد.

رییس بخش زبان و ادبیات فارسی دانشگاه شیراز با بیان این مطلب كه محور اصلی همایش ، تصویرگری داستان های كودكان و نوجوانان است افزود: مقرر شده درهمایش پنجم كه در سال 94 برگزار خواهد شد موضوع 'رمان نوجوان ' به بحث و بررسی گذاشته شود.

دكتر حسام پور با تاكید برلزوم حمایت از فعالیت های علمی صورت گرفته درحوزه ادبیات كودك و نوجوان ، بیان كرد:دراین همایش ، بخش ویژه ای با عنوان 'جشنواره پژوهش' درنظر گرفته شده و در قالب آن ازپایان نامه های برتر دانشجویان كارشناسی ارشد و دكتری تقدیر می شود.

عضو هیات علمی دانشگاه شیراز در بخش دیگری از سخنانش به فعالیت مركز مطالعات ادبیات كودك در دانشگاه شیراز به عنوان تنها مركزعلمی كشور در این زمینه اشاره كرد و گفت:این مركز موسسه‌ای علمی- پژوهشی است كه سال 1384 زیر نظر معاونت پژوهشی دانشگاه شیراز راه اندازی شد.

حسام پورادامه داد:مركزمطالعات ادبیات كودك با انجام پژوهش های بنیادین درحیطه ادبیات كودك به امرپژوهش و به نظریه و نقد ادبیات كودك گسترش و ژرفا می بخشد و درپی تحقق امر دانشگاهی شدن این ادبیات نیز هست.ك/2

7374/ 667