۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۲۰:۳۸
کد خبر: 80637414
T T
۰ نفر
سردار كارگر از راه اندازي خبرگزاري دفاع مقدس در كشور خبر داد

مشهد - رييس بنياد حفظ آثار و نشر ارزشهاي دفاع مقدس ستاد كل نيروهاي مسلح گفت: خبرگزاري جامع دفاع مقدس كشور سوم خرداد ماه همزمان با سالروز آزادسازي خرمشهر فعاليت خود را آغاز مي كند.

سردار سرتیپ پاسدار 'بهمن كارگر' عصر سه شنبه در مشهد طی گفت و گو با خبرنگاران افزود: این خبرگزاری به طور تخصصی به تهیه اخبار، گزارش ها و مطالبی با موضوع دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می پردازد.

وی گفت: همچنین سازمان سینمایی و هنرهای نمایشی و حوزه هنری و ادبیات دفاع مقدس كشور نیز در سال جاری راه اندازی می شوند.

وی هدف از راه اندازی این مراكز را تولید آثار هنری ، فیلم و عكس با موضوع دفاع مقدس و حمایت از آثار این بخش ذكر كرد.

سردار كارگر گفت: همچنین پژوهشكده جامع دفاع مقدس كشور از یك ماه گذشته به پژوهشگاه ارتقا یافته و با سه پژوهشكده تخصصی زیر مجموعه فعالیت خود را ادامه می دهد.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس كشور افزود: جمع آوری و تدوین، بررسی، رد و یا تایید تمام اسناد و مستندات مرتبط با جنگ تحمیلی و آموزش راویان دفاع مقدس از جمله وظایف این پژوهشگاه است.

وی گفت: باید با استفاده از ظرفیتهای بخشهای مختلف و از جمله فرهنگی و هنری، فرهنگ ایثار و شهادت را به عنوان یك اصل مهم در جامعه و از جمله در بین جوانان نهادینه نمود و آنان را با رشادتهای رزمندگان اسلام آشنا كرد.

سردار كارگر با اشاره به نقش و رسالت مهم رسانه های ارتباط جمعی و مسوولان فرهنگی در این زمینه از آنان خواست به این امر عنایت بیشتری داشته باشند.

وی با بیان اینكه فرماندهان نیروهای مسلح، وزرای دفاع، علوم، تحقیقات و فناوری، ورزش و جوانان، فرهنگ و ارشاد اسلامی، بهداشت و درمان و آموزش پزشكی و سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران كشور، عضو هیات امنای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس كشور هستند، افزود: چنین هیات امنایی باید در ادارات كل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استانها با عضویت مسوولین تابعه این ادارات تشكیل و در مسیر اهداف و ماموریتهای تعریف شده گامهای موثرتری بردارند.

وی همچنین از راه اندازی باغ موزه جامع دفاع مقدس كشور در تهران و پارك موزه های دفاع مقدس در مراكز استانها خبر داد و گفت: پارك موزه های دفاع مقدس تاكنون در بیش از 90 درصد استانهای كشور احداث و یا در حال ساخت هستند و در برخی استانها نظیر همدان، كردستان، اصفهان و خوزستان به اتمام رسیده اند.

وی اظهار داشت: تعداد افراد اعزام شده به اردوهای راهیان نور كشور نیز از 400 هزار نفر در سال 1384 به چهار میلیون نفر در سال گذشته افزایش یافته است.

رییس قرارگاه راهیان نور كشور افزود: این تعداد در قالب اردوهای راهیان نور از مناطق جنگی دوران دفاع مقدس در جنوب، شمال غرب و غرب كشور دیدن كرده اند.

سردار كارگر گفت: بازدید از مناطق جنگی دریایی دوران دفاع مقدس نیز در قالب اردوهای راهیان نور از سال گذشته آغاز شده و تاكنون حدود 70 هزار نفر از نخبگان علمی و دانشجویان دانشگاهها و مراكز آموزش عالی كشور به این مناطق عزیمت كرده اند./2

7490/664