۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۷:۳۶
کد خبر: 80637212
T T
۰ نفر

تاسي از فرهنگ فاطمي حلال مشكلات جوامع بشري است

۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۷:۳۶
کد خبر: 80637212
تاسي از فرهنگ فاطمي حلال مشكلات جوامع بشري است

قروه - امام جمعه سريش آباد گفت: آحاد جوامع بشري و اسلامي بايد در زندگي و رفتار و منش خود، حضرت فاطمه زهرا(س) را اسوه و الگوي خود قرار دهند.

حجت الاسلام بیابانی روز سه شنبه در مراسم زن، عفاف و مسوولیت های اجتماعی در قروه اظهار كرد: در برهه كنونی كه خانواده ها مادیات را در ازدواج مد نظر قرار می دهند اگر سیره و منش دخت نبی اكرم (ص) را الگوی خود قرار دهند مشكلات گریبانگیر جامعه بویژه موانع موجود بر سر راه ازدواج جوانان كمتر خواهد شد.

وی گفت: یكی از بركات صدیقه اطهر(س) نسل امامت بوده و حجتی بر ائمه اطهار (ع) است.

به گفته وی خداوند به پیامبر فرزندی پرخیر و بركت هدیه كرد تا نام حضرت محمد(ص)، اسلام و قرآن همچنان استوار و پابرجا بماند.

حجت الاسلام بیابانی اظهار كرد: صدیقه اطهر(س) سمبل مهربانی، محبت و فداكاری است و باید زنان جامعه اسلامی در همه امور زندگی خود از بی بی دو عالم الگوگیری كنند.

وی گفت: در مقطع كنونی باید راه حضرت زهرا(س) را كه دفاع از ولایت بود همانطور كه رزمندگان و شهدا دنباله كردند، ادامه دهیم.

مشاور امور بانوان فرمانداری قروه هم در این مراسم گفت: الگوپذیری از بزرگ بانوی اسلام حضرت زهرا (س) و رعایت عفاف و حجاب بزرگترین عامل موفقیت زنان ایرانی است.

لیلان عبدالملكی اظهار كرد: در راستای رهنمودهای مقام معظم رهبری كه نقشه راه ملت بزرگ ایران و مسلمانان جهان است، امروز شاهد حضور موفق زنان ایرانی در كنار مردان در عرصه های مختلف اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی هستیم كه این حضور علاوه بر انجام وظایف خانه داری، همسرداری و تربیت فرزندان صالح است.

وی با تاكید بر اینكه باید خصائل فاطمه در همه ابعاد و در همه زمان‌ها بزرگ‌ترین الگو و سر مشق زندگی انسان‌ها شود، افزود:‌ همگی ما وظیفه داریم جهت شناخت ابعاد شخصیتی آن حضرت به نسل جوان تلاش كنیم.

عبدالملكی اذعان كرد: از نقطه نظر مبانی اسلامی، زنان مانند مردان می توانند در همه فعالیت های اجتماعی شركت كنند.

وی آگاهی و دانایی، قدرت و توانایی و تدبیر و مدیریت را از پیش شرط های حضور زنان در عرصه اجتماعی برشمرد و گفت: برخی از مسوولیت های اجتماعی و مشاغل را زنان بهتر از مردان می توانند انجام دهند.

مشاور امور بانوان فرماندار قروه به برنامه های هفته زن اشاره كرد و افزود: جشن ولادت حضرت زهرا(س) در 15 خانه قرآنی روستایی و شهری، جشن میلاد كوثر، برپایی نمایشگاه، همایش پیاده روی، دیدار با همسران جانباز و تجلیل از آنها، حضور بانوان مشاور در نماز جمعه و تجلیل از معلمان از جمله برنامه های كمیسیون امور بانوان شهرستان قروه است.

در پایان مراسم ضمن اجرای گروه سرود توسط مدرسه راهنمایی دخترانه شاهد، از زنان فعال شهرستان قروه تجلیل به عمل آمد.ك/2

7345/533