۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۵:۳۳
کد خبر: 80636883
T T
۰ نفر

مجموعه ميدان امام (ره) به سيستم نور و صوت مجهز مي شود

۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۵:۳۳
کد خبر: 80636883
مجموعه ميدان امام (ره) به سيستم نور و صوت مجهز مي شود

اصفهان- مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان اصفهان گفت: مجموعه ميدان امام (ره) بر اساس مصوبه هيات دولت با همكاري شهرداري اصفهان به سيستم نور و صوت مجهز مي شود.

'محسن مصلحی' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار كرد: بخشودگی جرایم بانكی هنرمندان صنایع دستی استان اصفهان ناشی از عدم پرداخت یا دیركرد در بازپرداخت تسهیلات از دیگر مصوبات هیات دولت در اصفهان بود.

وی افزود: براساس مصوبه هیات دولت در اصفهان، حق بهره برداری از اماكن تاریخی در اختیار دولت نیز به بخش غیردولتی واگذار خواهد شد.

مدیر كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان گفت: قلعه تاریخی قمشلو با مشاركت اداره كل محیط زیست اصفهان مرمت خواهد شد.

وی در باره احیای دولتخانه صفوی اظهار كرد: كلیه بناهای تاریخی واقع در این دولتخانه با توجه به اولویت ثبت آنها در فهرست میراث ملی باید تغییر كاربری دهد.

به گفته وی، بر اساس این مصوبه تمام نهادهای دولتی كه مالك ساختمانی در این محوطه هستند ملزم به همكاری برای احیای دولتخانه صفوی می باشند.

مصلحی همچنین از تصویب سه منطقه نمونه دیگر به عنوان منطقه نمونه گردشگری خبر داد و افزود: روستای 'قره قاچ' و'مه گرد' سمیرم و رحمت آباد باغبهادران به لیست مناطق نمونه گردشگری استان افزوده شد.

ت/7135/ 607