۹ فروردین ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8063658
T T
۰ نفر
احزاب فرانسه با سیاست سارکوزی در مورد افغانستان مخالف هستند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 09/01/87 پاریس -رهبران احزاب فرانسه با انتقاد از سیاست سارکوزی در مورد اعزام نیروی نظامی بیشتر به افغانستان آن را اشتباه خواندند.
این موضعگیری به جناح مخالف سارکوزی محدود نشده و این بار صدای مخالفت از حزب خود او و دیگر احزاب راست نزدیک به مواضع دولت نیز به گوش می رسد.
فرانسوا اولان دبیر اول حزب سوسیالیست فرانسه و یکی از منتقدان اصلی و سرسخت سارکوزی ، در واکنش به اقدام وی گفت هرگونه حضور اضافی نیروهای فرانسوی در افغانستان اشتباه است سگولن رویال رقیب وی در مبارزه انتخاباتی اردیبهشت ماه سال گذشته ریاست جمهوری فرانسه نیز این تصمیم را خطر آفرین دانسته و گفته است : در حالی که ما نمی دانیم چه خطراتی نیروهای فرانسوی را تهدید می کند و چه تضمینی برای جان آنان وجود دارد نباید به این اقدام دست زد.
ژان ماری لوپن رهبر حزب راستگرای جبهه ملی فرانسه تصمیم سارکوزی را دنباله روی از آمریکا دانسته و می گوید: سربازان فرانسوی نباید خود را برای فریب کاری های ژئوپولتیکی عمو سام به خطر بیندازند.
وزیران دفاع و امور خارجه فرانسه نیز در خصوص این اعتراضات سریعا از خود واکنش نشان داده و برای جمع و جور کردن اوضاع اعلام کردند که تا قبل از نشست ناتو که در روزهای 2 تا 4 آوریل (14 تا 16 فروردین ) در بخارست برگزار خواهد شد نشستی را با نمایندگان برای قانع کردن آنان ترتیب خواهند داد.
پیش از این گی تسیه رئیس کمیسیون دفاع مجلس ملی فرانسه از حزب وابسته به سارکوزی (یوام پ ) نیز خواستار بحث عمومی هرچه سریعتر در این زمینه شده بود.
سارکوزی در دوران انتخابات ریاست جمهوری وعده داده بود که قصد ندارد در مدت طولانی به حضور نیروهای کشورش در افغانستان ادامه دهد.
اروپام .1392**1740**2092** شماره 118 ساعت 19:17 تمام
۰ نفر