۹ فروردین ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8063560
T T
۰ نفر
کاهش رشد اقتصادی فرانسه، اصلاحات دولت سارکوزی را مشکل می کند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 09/01/87 پاریس - نرخ رو به کاهش رشد اقتصادی فرانسه که از سوی وزیر اقتصاد این کشور اعلام شده است، تحقق سیاست های اصلاحی ترسیم شده دولت نیکلا سارکوزی رییس جمهوری فرانسه را برای سال 2008 را با مشکل مواجه خواهد ساخت .
خانم کریستیان لگرد وزیر اقتصاد، صنعت و کار فرانسه این نرخ را بین 1/7 درصد تا دو درصد اعلام کرده است. این رقم نسبت به میزان پیش بینی شده برای سال 2008 که 2/2 درصد تخمین زده می شد، کاهش و خطای پیش بینی را نشان می دهد. ;160# این در حالی است که کارشناسان اقتصادی حتی رقم 1/6 درصد را نیز برای رشد اقتصادی سال 2008 فرانسه خوش بینانه می دانند.
اعلام این کاهش باعث شد مجلس ملی فرانسه روز چهارشنبه به صحنه برخورد تند فرانسوا فیون نخست وزیر و فرانسوا اولان دبیر اول حزب سوسیالیست فرانسه تبدیل شود.
اولان در این جلسه، نخست وزیر فرانسه را به اجرای برنامه های اقتصادی سختگیرانه و ریاضتی برای مردم فرانسه متهم کرد. ;160# ;160# این نکته ای است که با توجه به سیاست های رفاهی دولت های سوسیالیست فرانسه که اغلب مردم فرانسه به آن عادت کرده اند، می تواند افکار عمومی را بیشتر در موضع انتقادی در برابر سیاست های اصلاحی دولت سارکوزی قرار دهد.
اولان در نطق روز چهارشنبه خود در نشست پرسش و پاسخ هفتگی دولت فرانسه با نمایندگان مجلس ملی اعلام کرد حذف هفت میلیارد یورو اعتبار بودجه به معنای ریاضت کشیدن بیشتر مردم فرانسه است.
وی با انتقاد شدید از سیاست های اقتصادی کشور خطاب به دولت فرانسه افزود : امروز در یک دو راهی قرار دارید یا باید با اجرای سیاست های خود بدهی دولت را افزایش و یا برای مقابله با این کاهش رشد ، مالیات ها را افزایش دهید و یا یک طرح ریاضت اقتصای برای مردم فرانسه ترسیم کنید که نتیجه همه اینها این است که مردم فرانسه هر سه مورد را لمس خواهند کرد.
فیون نیز در این جلسه تحلیل اولان را اشتباه خواند و اعلام کرد: بازار اشتغال زایی در فرانسه همچنان فعال است و فرانسه توانسته است تا با کاهش مالیات بر شرکت های بزرگ، به میزان 9 میلیارد یورو به اقتصاد فرانسه تزریق کند.
احزاب مخالف دولت می گویند، طرح کاهش مالیات بر صاحبان شرکت های بزرگ سبب شده که بیش از 15 میلیارد یورو مالیات کمتر دریافت شود که این امر به جیب ثروتمندان رفته است. ;160# ;160# معروف است که نخست وزیر فرانسه به ظاهر سکان اجرایی سیاست دولت را در دست دارد و عملا تمامی تصمیم ها از سوی سارکوزی اتخاذ می شود.
1368**1440**1740**2092** شماره 020 ساعت 08:53 تمام
۰ نفر