۹ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۳:۴۹
کد خبر: 80635142
T T
۰ نفر
استاندار سمنان: نبايد فضاي تصميم گيري و انتخاب به روي مردم بسته شود

سمنان – استاندار سمنان با انتقاد از كساني كه قبل از اظهار نظر شوراي نگهبان در مورد نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري به جنب و جوش افتاده اند، اظهارداشت: اين عده نبايد فضا را بسته نگه دارند بلكه بايد بگذارند مردم خودشان تصميم بگيرند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا ، ˈ عباس رهیˈ در همایش مسوولان روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان سمنان با بیان این كه ما تابع نظر شورای نگهبان هستیم، گفت: باید اجازه داد تا مردم خودشان در انتخابات تصمیم بگیرند.

رهی با تاكید بر این كه تابع بی چون و چرای ولایت فقیه هستم، اضافه كرد: اگر این دولت از رهبری چشم بردارد ما هم از دولت چشم برمی داریم زیرا سرتا پا گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب هستیم و ولایتمداری را سرلوحه كار قرار داده ایم.

وی با انتقاد از كسانی كه فعالیت های قانونی دولت را اقدامات انتخاباتی تلقی می كنند گفت: آیا این كه دولتی فعالیت های قانونی اش را انجام دهد، تبلیغات است؟ استاندار سمنان خاطرنشان كرد: كسانی كه این گونه ادعاهایی را مطرح می كنند بهتر است واقع بین باشند و سعی نكنند در مسیر خدمتگزاری دولت سنگ اندازی كنند.

رهی با اشاره به برخی انتقادها نسبت به دولت در مورد افتتاح پروژه ها در زمان باقی مانده تا انتخابات ریاست جمهوری، گفت: چطور در رسانه ملی گفته می شود دولت نباید پروژه افتتاح كند در صورتی كه این دولت همچون سال ها و ماه های گذشته، مشغول انجام برنامه ها و فعالیت های قانونی در راستای خدمتگزاری است و كسی حق ندارد به این فعالیت ها ایراد بگیرد.

وی با تاكید بر این كه احمدی نژاد و دولتش ذره ای از مسیر ولایت و ولایتمداری خارج نشده و نخواهند شد، گفت: انحصارطلبان، تمامیت خواهان و آنان كه همه چیز مردم را برای خود می خواهند، احمدی نژاد را به عدم ولایتمداری متهم می كنند.

رهی گفت: كسانی كه این اتهامات را باهدف سركوب دولت مطرح می كنند باید توجه داشته باشند كه آیا واقعا رهبر معظم انقلاب از اینگونه رفتارهای آنها رضایت دارند؟

وی با اشاره به انتقاد عده ای علیه دولت مبنی بر استفاده از امكانات دولتی برای انتخابات، افزود: این عده تمامیت خواهی را تبلیغ می كنند.

استاندار سمنان گفت: این دولت انتخاب مردم بوده و هنوز بر سر كار است اما هیچكس حق ندارد از امكانات دولتی به نفع نامزدی استفاده كند و آنان كه این حرف را به دولت می زنند، آیا به دیگران هم می گویند.

رهی با بیان این كه دولت عدالت محور احمدی نژاد جز در مسیر خدمت به مردم، گام برنداشته است، گفت: نباید در افكار مردم مداخله كرد زیرا هر دولتی كه مردم انتخاب كنند خوب و محترم است.

وی حركت كردن در سایه رهنمودهای رهبر معظم انقلاب را تنها عامل وحدت بخش به ویژه در زمان انتخابات دانست و تصریح كرد: هیچكس جای رهبری را نمی گیرد و با فرمانبرداری از ولایت فقیه، باید از رفتارهای تخریبی علیه یكدیگر پرهیز كنیم.

استاندار سمنان كمك به حضور حداكثری مردم در انتخابات را تكلیف همه دانست و خاطرنشان كرد: تمام رای هایی كه به نام نامزدهای مورد تایید شورای نگهبان به صندوق ریخته می شود، رای به نظام جمهوری اسلامی ایران است.

رهی با اشاره به این كه استفاده از امكانات دولتی و امكانات بیت المال برای تبلیغ به نفع نامزدهای انتخاباتی ممنوع است، گفت: از این امكانات باید در راستای دعوت مردم برای حضور گسترده پای صندوق های رای استفاده كرد تا با رای بالای مردم، رییس جمهوری مقتدری سركار آید.

وی افزایش اقتدار بین المللی نظام جمهوری اسلامی، اعلام « آری » بزرگ مردم به نظام جمهوری اسلامی در رفراندوم انتخابات، خلق حماسه سیاسی، از بین رفتن تحریم، فشار و توطئه دشمن علیه كشور و جلوه گر شدن ایران اسلامی در جهان را از نتایج حضور پرشور مردم در انتخابات امسال عنوان كرد.ك/2

611/599/608