۸ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۵:۲۴
کد خبر: 80633768
T T
۰ نفر

سامانه پاسخگويي سلامت 1490 در قزوين فعال است

۸ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۵:۲۴
کد خبر: 80633768
سامانه پاسخگويي سلامت 1490 در قزوين فعال است

قزوين- كارشناس مسوول واحد بهداشت محيط مركز بهداشت استان قزوين گفت: سامانه كشوري پاسخگويي سلامت با شماره 1490 از ابتداي سال جاري در استان فعال شده است.

'شیرین نادری' روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شهروندان استان قزوین نیز می توانند مانند سایر استان ها، از طریق تماس با شماره تلفن 1490 سامانه كشوری پاسخگویی سلامت، با مطرح كردن شكایت های خود،با موضوع بهداشت محیط و كار پاسخ را در همان لحظه از كارشناس مربوطه دریافت كرده یا پیگیری كنند.

وی اضافه كرد: شهروندان می توانند از طریق تماس با این سامانه از ساعت هشت صبح تا هشت بعد از ظهر شكایات خود را در زمینه مسایلی مانند بهداشت آب، فاضلاب، مواد غذایی، اماكن عمومی و مراكز تهیه و توزیع مواد غذایی و بهداشت محیط مطرح كنند.

نادری با بیان اینكه سامانه 1490 آماده پاسخگویی درباره شكایت های مربوط به اورژانس بیمارستان ها به صورت شبانه روزی نیز می باشد، ادامه داد: ارتباطات مردمی، اطلاع رسانی دارو و سموم و دریافت شكایت مربوط به اورژانس 115 نیز از موارد دیگری است كه در آینده از طریق این سامانه پاسخگویی خواهد شد.

كارشناس مسوول واحد بهداشت محیط مركز بهداشت استان قزوین افزود: این سامانه پاسخگوی شكایت های مربوط به فرآورده های خام دامی شامل تخم مرغ، گوشت گاو و گوسفند، شیر فله ای و گوشت سفید از نظر انتقال، نگهداری و عرضه نامناسب آنها و همچنین آلودگی های وابسته به آنها نبوده و مسوولیت نظارت بر سلامت این فرآورده ها بر عهده سازمان دامپزشكی می باشد.

7388/ 614/ 1644