ايران در مسير عزت و پيشرفت در كنار مصر خواهد بود/
ناامني در سوريه، امنيت ساير كشورها را به مخاطره مي اندازد

تهران- رييس جمهوري با بيان اين كه ايران در مسير پيشرفت و عزت در كنار مصر خواهد بود، اظهارداشت: ايران همچنين براي گسترش همكاري هاي همه ‌جانبه با مصر آمادگي داشته و از هر اقدامي كه روابط دو جانبه را گامي به پيش ببرد، حمايت كامل مي كند.

' محمود احمدی نژاد' صبح امروز یكشنبه پیش از عزیمت به استان آذربایجان شرقی در دیدار ' عصام‌ حداد ' معاون بین‌الملل و همكاری های خارجی رییس‌ جمهوری مصر، سفر به مصر را پرثمر و گفت گوهای صورت گرفته در این سفر را راهبردی و پایه‌ای توصیف كرد.

احمدی نژاد گفت: جمهوری اسلامی ایران و مصر از مهمترین كشورهای منطقه هستند كه اگر باهم باشند، همه مسایل منطقه حل و فصل خواهد شد.

رییس جمهوری با اشاره به این كه ایران و مصر دشمنان مشتركی دارند كه موافق پیشرفت و مقتدر شدن دو ملت نیستند، افزود: دشمنان و بدخواهان دو ملت همان استعمارگران تاریخی هستند كه در خارج از منطقه بوده و مخالف در كنار هم بودن ایران و مصر هستند، اما تهران و قاهره باید در كنار هم باشند.

احمدی نژاد در ادامه با اشاره به مسایل منطقه و موضوع سوریه گفت: دیدگاه‌های ایران و مصر درباره مسایل سوریه در یك راستا قرار دارد، در نشست قاهره توافقات بسیار خوبی درباره حل و فصل مسایل سوریه صورت گرفت و معتقدیم راهی جز حركت در این مسیر وجود ندارد.

وی خاطرنشان كرد: هر گروهی كه با جنگ و درگیری در سوریه سر كار بیاید، به معنای تداوم جنگ و ناامنی برای مدت طولانی خواهد بود و اگر سوریه ناامن شود، امنیت سایر كشورهای منطقه نیز به مخاطره خواهد افتاد و این مسئله كل منطقه را تهدید می كند.

رییس جمهوری افزود: باید اقدامات خود را برای حل و فصل مسایل سوریه بر اساس تفاهم و گفت و گو تسریع و شتاب دهیم و امیدوارم در این مسیر از همه توان خود استفاده كنیم و معتقدم به فضل الهی پیروزی از آن ملت ها خواهد بود.

معاون بین‌الملل و همكاری های خارجی رییس‌ جمهور مصر نیز در این دیدار با اشاره به علاقه و دیدگاه سازنده و مثبت جمهوری اسلامی ایران برای تحكیم و تعمیق روابط با مصر، اظهارداشت: همكاری‌های ایران و مصر می‌تواند تاریخ را دوباره بنویسد.

عصام حداد، گفت: تداوم شرایط كنونی به صلاح نیست و زمان آن رسیده است كه گام‌هایی اساسی برای برون ‌رفت از این شرایط برداشته شود و این مسوولیت سنگین بیش از همه برعهده ایران و مصر است كه یقیناً بدون همكاری دو كشور ایفای این مسوولیت و بهبود شرایط مقدور نیست.

معاون بین‌الملل و همكاری های خارجی رییس‌ جمهور مصر ادامه داد: مصر به دنبال آن است كه هر چه سریع‌تر برای توقف درگیری و خونریزی در سوریه اقدامات اساسی صورت گیرد و معتقدیم مسوولیت حل این بحران از سوی خداوند برعهده كشورهایی مثل مصر و ایران نهاده شده است.

عصام حداد خاطرنشان كرد: باید با در دست گرفتن ابتكار عمل در این زمینه مانع از دخالت كشورهای خارجی در سوریه شویم.

وی با اشاره به این كه مصر در مرحله‌ای حساس و رودررو با چالش‌های متعدد داخلی و خارجی قرار دارد، اظهارداشت: در چنین شرایطی به دنبال برقراری همكاری های مثبت و سازنده با ملت‌هایی چون جمهوری اسلامی ایران هستیم و به همكاری های صمیمی و سازنده با ملت ایران ایمان داریم.

معاون بین‌الملل و همكاری های خارجی رییس‌ جمهور مصر تصریح كرد: با روند فعلی گسترش و تعمیق روابط ایران و مصر معتقدم می توان سنگ‌ بنای مستحكمی برای مناسبات دوستانه بین دو كشور پایه‌ریزی كرد و مناسبات را به سرعت گسترش داد.

عصام حداد اظهارداشت: افق‌های همكاری بین مصر و ایران باز بوده و هیچ مانعی بر سر راه ارتقاء سطح روابط دو كشور وجود ندارد.

سیام(1)**1478
۰ نفر