۸ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۲:۴۹
کد خبر: 80633370
T T
۰ نفر
در صداوسيما پول هست اما مديريت نيست!

تهران - كارگردان مجموعه 'پروانه'، مشكل تلويزيون را مسايل مالي ندانست و گفت: در بسياري موارد پول هست اما مديريت و نظارت درستي بر آن نيست.

به گزارش گروه فضای مجازی ایرنا به نقل از شبكه ایران، 'جلیل سامان' كه دو سال پیش در همین روزها سریال 'ارمغان تاریكی' را روی آنتن برده و این روزها با 'پروانه' به شبكه سه سیما بازگشته تا دومین سریالش را با فضای حوادث قبل از انقلاب به مخاطبان ارائه كند، گفته است: مشكل تلویزیون، مسایل مالی نیست. خیلی وقت‌ها هست كه پول هست اما مدیریت و نظارت درستی بر آن نیست.



** سازمان پول دارد اما باز هم مشكلات حل نمی‌شود

وی با صراحت می‌گوید بودجه در سازمان صداوسیما خراب می‌شود اما اذعان می‌كند كه می‌داند با چنین نقدهایی برای خودش دشمن‌تراشی می‌كند: حتی اگر بودجه باشد، ‌خراب می‌شود؛ یعنی پول در سازمان خراب می‌شود. خیلی از كارهایی كه ساخته شده و یا پخش شده، با این كه بودجه خوبی صرفش شده، كارهای خوبی نشده است. مشكل مدیریتی همچنان در سازمان وجود دارد.



** قبل از اینكه توانایی‌ اثبات شده باشد، باید تعهدش به آن جناح خاص اثبات شده باشد

سامان حرفهایش را اینگونه ادامه داده است: مشكلی در مدیریت كشور ما وجود دارد این است كه انتخاب‌ها، انتخاب‌های سیاسی است؛ یعنی اگر مدیری برای كاری انتخاب می‌شود، قبل از این كه توانایی‌اش اثبات شده باشد، تعهدش به ان جناح خاص اثبات شده است. بعضی از آدم‌هایی كه برای شبكه‌ها، گروه‌هایی مختلف، بخش‌های نظارتی مختلف، انتخاب می‌شوند آدم‌های سیاسی هستند كه این كاره نیستند.



** به بازیگران زنگ می‌زنند كه چرا شما در كار سفارشی سامان بازی كرده‌اید!

سامان از تلاشش برای تولید سه‌گانه‌ای در همین حال و هوا هم گفته كه البته ناكام مانده است! تا این كارگردان نتواند تكلیفش را با تاریخ، آدم‌ها و شخصیت‌ها روشن كند.

وی گفته است: برخی رسانه‌ها به شدت سطحی برخورد می‌كنند مثلا به بازیگران زنگ می‌كنند كه چرا شما در كار سفارشی سامان بازی كرده‌اید. در حالی كه این سفارش من به سازمان بود، من در طول عمرم حتی یك كار سفارشی انجام ندادم. فقط تیزر تبلیغاتی یك ساختمان بود، كه من تیزری ساختم و خوب هم فروخت ولی هیچ كاری را نساختم و ننوشتم كه سفارش جایی باشد؛ 'ارمغان تاریكی' سفارش خودم بود. اصلا فضای سیاسی نداشت منتهی قصه من می‌طلبید كه در چنین بستری باشد.



** برای خودم خیلی دشمن تراشی كرده ام اما امیدوارم به كسی برنخورد

جلیل سامان همچنین گفته است: من البته این روزها با همین نقدهای ملایمم برای خودم خیلی دشمن تراشی كرده‌ام اما امیدوارم به كسی برنخورد؛ گاهی هم تكانه‌ای لازم است برای تجدید نظر.

فراهنگ ** 9173 **