۳۱ فروردین ۱۳۹۲، ۱۸:۵۸
کد خبر: 80622343
T T
۰ نفر

عراق نيازمند گسترش همكاري با ايران است

۳۱ فروردین ۱۳۹۲، ۱۸:۵۸
کد خبر: 80622343
عراق نيازمند گسترش همكاري با ايران است

ايلام- سركنسول عراق در كرمانشاه گفت: اين كشور نيازمند و علاقه مند به گسترس همكاري ها و پيوندهاي مختلف با جمهوري اسلامي ايران است.

به گزارش ایرنا، 'خالد زنگنه' روز شنبه در دیدار با استاندار و شماری از مسولان ایلام بیان كرد: جمهوری عراق همواره تاكید ویژه ای بر گسترش پیوندها در بخش های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی با جمهوری اسلامی ایران دارد.

وی ادامه داد: گسترش روابط اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در همه حوزه با جمهوری اسلامی ایران از جایگاه مهمی در برنامه ها و سیاستگذاری های مقام های دولت عراق برخوردار است.

وی تاكید كرد: پیوندها و اشتراك های بسیار متنوع و تاریخی در حوزه های فرهنگی، اجتماعی، تاریخی و تمدنی دو ملت دوست و برادر ایران و عراق را به هم پیوند زده است.

سركنسول عراق در كرمانشاه افزود: عراق همواره به پیشرفت و توسعه ایران افتخار می كند چرا كه این كشور دارای تمدنی با پیشینه درخشان و ممتاز در جهان است.

زنگنه تاكید كرد: انتظار می رودكه شركت ها وایرانی در بخش های مختلف راه و شهرسازی، آب، برق و سایر حوزه های خدماتی و صنایع سنگین عراق سرمایه گذاری كنند.

وی با ذكر ضرورت افزایش ارتباط فعالان اقتصادی دو كشور پبشنهاد كرد: زمینه حضور بیشتر فعالان اقتصادی عراق در نمایشگاه های مختلف اقتصادی و صنعتی ایران فراهم شود .

وی گفت : در جهت ارتقا روابط اقتصادی دو كشور ، این سركنسولگری آماده هر گونه همكاری با فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران استان های ایلام، كردستان، همدان و كرمانشاه عراق است.

ك/2

7173/565