۳۱ فروردین ۱۳۹۲، ۱۴:۱۶
کد خبر: 80621935
T T
۰ نفر

پاكي آب و خاك در سلامتي اقشار جامعه نقش بسزايي دارد

۳۱ فروردین ۱۳۹۲، ۱۴:۱۶
کد خبر: 80621935
پاكي آب و خاك در سلامتي اقشار جامعه نقش بسزايي دارد

شهرري - سرپرست اداره حفاظت محيط زيست شهرستان ري، گفت: پاكي خاك و آب دو عامل مهم مي باشند كه در سلامتي اقشار جامعه نقش بسزايي داشته و در نهايت جامعه اي سالم را براي بشريت به ارمغان خواهند آورد.

'ایوب زارع' روز شنبه در آستانه گرامیداشت هفته زمین پاك درگفت وگو با خبرنگار ایرنا، تاكید كرد: برای دستیابی به این جامعه سالم همبستگی سایر نهادهای مرتبط با این دو مقوله لازم و ضروری است.

وی با بیان اینكه در ایران گرامیداشت روز زمین پاك از روز دوم اردیبهشت ماه به مدت یك هفته در سراسر كشور برپا می‌شود، گفت: امسال روز زمین پاك تحت عنوان 'آب پاك، خاك پاك، انسان سالم ' نامگذاری شده است.

زارع با تاكید بر اینكه آلوده شدن منابع آب و خاك، هوای كره زمین را گرمتر و وضعیت اقلیمی را دستخوش تغییراتی كرده، اظهار داشت: در صورتیكه وضعیت فعلی با این روند ادامه یابد در آینده نه چندان دور برای تامین غذای سالم، آب بهداشتی و هوای قابل تنفس با مشكل مواجه خواهیم شد و در این صورت انسان حتی قادر به تامین نیازهای اولیه خود نخواهد بود.

وی افزود: امسال برای نخستین بار مراسم ویژه گرامیداشت هفته زمین پاك در یكی از مدارس ابتدایی فشافویه بصورت نمادین به جهت آگاه كردن فرزندانمان در استفاده درست از محیط و منابع طبیعی و نهادینه كردن فرهنگ زیست محیطی برگزار خواهد شد.

وی همچنین اهدای بروشورهای تبلیغاتی محیط زیست و اهدای جوایز به كودكان شركت كننده در مسابقه نقاشی، شركت مسئولان و كارشناسان محیط زیست شهرستان ری در نماز جمعه، گشت و پایش كارشناسان محیط زیست به مناسبت این هفته و برخورد با واحدهای متخلف آلاینده، ‌برپایی نخستین جلسه كارگروه مدیریت پسماند شهرستان در سال 92 از جمله برنامه های ویژه هفته زمین پاك عنوان كرد.

زارع در ادامه بررسی مشكلات ناشی از حمل و تخلیه غیر مجاز نخاله و زباله در حواشی شهرستان، تعیین تكلیف وظایف اعضای كارگروه بر اساس وظایف پیش بینی شده در مدیریت پسماند و افتتاح اولین مركز دفع و پردازش پسماند ویژه استان در اراضی هوشنگ آباد بخش فشافویه را از دیگر برنامه های این هفته ذكر كرد.

سرپرست حفاظت محیط زیست شهرستان ری در ادامه از پلمپ 13 واحد آلاینده غیر مجاز چربی سوز طی پنجشنبه هفته گذشته در اراضی نظر آباد و كهریزك خبر داد و اظهار داشت: متاسفانه دستگاههای متولی در امر جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز وتغییر كاربری غیر مجاز وتولید مواد غیر بهداشتی همگام با محیط زیست گام بر نمی دارند.

وی با تاكید بر اینكه اداره محیط زیست شهرستان همچنان بطور جدی با واحدهای متخلف كه هیچگونه توجهی به اخطارهای صادره شده از سوی این اداره ندارند برخوردخواهد كرد، از دستگاههای متولی در امر بهداشت و ساخت وسازهای غیر مجاز و تغییر كاربری در خواست كرد جهت جلوگیری از فرافكنی وبه منظور تامین سلامت مردم همسو با یكدیگر در این خصوص گام بردارند.

1194/1914