۳۱ فروردین ۱۳۹۲، ۱۱:۲۹
کد خبر: 80621487
T T
۰ نفر
بنياد مسكن براي احداث واحدهاي مسكوني كارگري ايفاي نقش كند

نماينده مردم اردكان در مجلس شوراي اسلامي گفت: بنياد مسكن براي احداث واحدهاي مسكوني كارگري ايفاي نقش كند.

به گزارش روز شنبه ایرنا، 'محمدرضا تابش' در مراسم آغاز عملیات اجرایی احداث مجتمع 93 واحدی ریحانه النبی بنیاد مسكن در اردكان افزود: بنیاد مسكن با تدبیر حضرت امام (ره) در ایام آغازین پیروزی انقلاب اسلامی شكل گرفت و هدف آن با توجه به مشی مردم مدارانه امام و آموزه های دینی، تامین مسكن برای اقشار ضعیف جامعه بود كه الحمدا... اقدامات خوبی انجام گرفته است اما هنوز تا رسیدن به مقصد نهایی باید كارهای اساسی تری صورت پذیرد.

وی با بیان اینكه تامین مسكن برای آحاد مردم جزو حقوق اساسی آنهاست كه در قانون اساسی نیز به آن تاكید شده است اظهار داشت: تامین مسكن مناسب برای هر ایرانی باید مورد توجه جدی قرار گیرد و دولت و مجلس نیز با تقویت اعتبارات نهادهایی نظیر بنیاد مسكن ، برای عمل به وظایف قانونی و فراهم كردن بستر قانونی برای ارائه خدمات ارزنده تر در سطح روستاها و شهرها گام موثری برمی دارند.

عضو كمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با اشاره به رشد اقتصادی اردكان و گردش مالی بالا در سطح شهرستان عنوان كرد: تامین مسكن برای همه طبقات جامعه در اردكان باید جزو برنامه ریزی های اولیه مسئولان خصوصا متولیان این بخش قرار گیرد.

نماینده مردم اردكان تصریح كرد: مهاجرپذیر بودن شهرستان و لزوم احداث مسكن برای كارگران واحدهای صنعتی كه از جنبه های مختلف حائز اهمیت است و وضعیت سكونت گاه افاغنه، باید بصورت یك برنامه مشخص در دستور كار مسئولان و دستگاههای اجرایی شهرستان قرار گیرد .

تابش تاكید كرد: بنیاد مسكن می تواند در احداث واحدهای مسكونی كارگری نقش محوری ایفا نماید.

مدیركل بنیاد مسكن استان نیز در این مراسم با بیان اینكه این پروژه با 93 واحد به مساحت هر واحد 160 متر مربع و زیربنای 110 مترمربع، بصورت ویلایی و امكان اضافه كردن طبق دوم آماده احداث خواهد شد گفت: 40 میلیارد ریال اعتبار این پروژه است كه پیش بینی شده ظرف مدت 20 ماه به بهره برداری برسد.

'علیرضا قربانیان 'اضافه كرد: این واحدها برای افراد فاقد مسكن و كسانیكه تاكنون تسهیلاتی دریافت نكرده اند در نظر گرفته شده است. ك/2

7544/1968