۳۰ فروردین ۱۳۹۲، ۱۶:۱۲
کد خبر: 80620712
T T
۰ نفر
معاون وزير صنعت:سيمان توليدي كشور هم اكنون صادر مي شود

شهركرد-معاون وزير صنعت،معدن و تجارت و مديرعامل ايميدرو گفت:هم اكنون سيمان توليدي در ايران به برخي از كشورهاي همسايه صادر مي شود.

'امیر امینی ' روز جمعه در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا افزود: صنایع سیمانی از زیر مجموعه سازمان نوسازی و توسعه معادن و صنایع معدنی ایران خارج شده است و توسط هلدیینگ سیمان شركت سرمایه گذاری سازمان تامین اجتماعی(شستا) اداره

می شود.

به گفته وی،دیگر هیچ كمبود سیمان در كشور وجود ندارد بلكه اضافه تولید سیمان نیز در ایران وجود دارد، كه بخشی از سیمان تولیدی از مرزهای ایران به كشورهای همسایه از جمله افغانستان و پاكستان صادر می شود.

وی گفت:در حوزه مركزی و غربی كشور نیز سیمان تولید شده مازاد مصرف دارد و بخشی از آن صادر می شود.

معاون وزیر صنعت ،معدن و تجار درباره طرحهای فولادی در دست احداث نیز گفت:هم اكنون هشت طرح فولادی در كشور در دست ساخت و احداث می باشد.

به گفته وی،هفت طرح از این طرحها از سوی سازمان نوسازی و توسعه معادن و صنایع معدنی اجرا می شود و یك طرح فولادی نیز از سوی بخش خصوصی در دست ساخته می باشد.

امینی یادآور شد:با بهره برداری از این طرحهای سالانه بیش از شش میلیون و 400هزار تن فولاد به ظرفیت تولید كشور افزوده

می شود.

وی گفت:متوسط پیشرفت فیزیكی واحدهای احیای این طرحهای فولادی در كشور بیش از 70درصد می باشد و پیش بینی می شود در سال جاری با تامین منابع لازم،بخش احیای این طرحهای فولادی در كشور بهره برداری می شود.

امینی یاداور شد:مهمتر از بخش احیای،تكمیل چرخه فولاد طرحها است كه بخش فولاد این طرحها هم اكنون حدود 24درصد پیشرفت فیزیكی دارد.

به گفته وی،برای تامین اعتبارات بخش فولادی این طرحها، پیشنهادها ایجاد فایناس خارجی و مشاركت بخش خصوصی و یا واگذاری طرحهای فولادی به بخش خصوصی با حمایت دولت، ارائه شده است.

وی گفت:با بهره گیری از این منابع مالی پیش بینی می شود تا پایان برنامه پنجم توسعه این هشت طرح فولادی در كشور بهره برداری شود.

معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت و مدیرعامل ایمیدور از راه اندازی واحد احیای مجتمع فولاد چهارمحال و بختیاری تا پایان سال جاری خبر داد و گفت:واحد احیای مجتمع فولاد استان از جمله پیشرو ترین پروژه های فولادی در دست احداث كشور می باشد.

وی تصریح كرد:بهره برداری از واحد احیای مجتمع فولاد چهارمحال و بختیاری یكی از اصلی ترین اولویت های سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی كشور است.

امینی یادآور شد:احداث زیرساخت های مجتمع فولاد چهارمحال و بختیاری مانند آب و برق با جدیت در دست پیگیری می باشد و منابع احداث این زیر ساخت ها نیز هم اكنون تامین شده است.

به گزارش ایرنا،مجتمع فولاد چهارمحال و بختیاری یكی از مهمترین مصوبات سفرهای استانی رییس جمهوری اسلامی ایران است و به عنوان یكی از طرحهای مهر ماندگار در سطح كشور مطرح است.

7359