۲۹ فروردین ۱۳۹۲، ۲۰:۱۲
کد خبر: 80620154
T T
۰ نفر
آيت الله مكارم شيرازي: خود اشتغالي مددجويان اولويت كار كميته امداد باشد

قم - حضرت آيت الله ' ناصر مكارم شيرازي ' از مراجع عظام تقليد گفت: بايد خانواده‌هاي تحت پوشش از حالت مددجويي به حالت خود اشتغالي تغيير وضعيت يابند و از جمعيت بيكار به افراد كارآفرين تبديل شوند.

به گزارش ایرنا به نقل از مركز خبر حوزه ، وی روز پنج شنبه در دیدار اعضای شورای مركزی كمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینكه ابتكار امام راحل(ره) در تاسیس كمیته امداد، بركات فراوانی را نصیب ملت ایران كرده است، اظهار داشت: یكی از نتایج مثبت انقلاب اسلامی همین مسأله است، كمیته امداد بسیاری از خانواده‌ها را از بلاتكلیفی در آورده است.

وی ادامه داد: هرچند بودجه‌ها محدود است، اما باید با تكیه بر سرمایه‌ های مردمی و اعتماد عمومی نسبت به این نهاد مقدس، راه پر خیر و بركتی را كه امام راحل مشخص كرده‌اند، تداوم بخشید.

این مرجع تقلید با تاكید بر لزوم حفظ اعتماد مردم، افزود: كمیته امداد باید در حفظ اعتماد به دست آمده، سعی داشته باشد، كنترل دقیق بیلان مالی و اطلاع‌رسانی به موقع موجب تحقق این مهم می‌شود.

آیت الله مكارم شیرازی با اشاره به این كه جنبه‌های معنوی باید در كنار عرصه‌های مادی مورد توجه قرار گیرد، یادآور شد: ممكن است در اوایل كار كمیته امداد امور مادی در اولویت بوده، اما امروز باید مددجویان را از جمعیت بیكار به افراد كارآفرین تبدیل كرد.

وی با اشاره به این كه باید خانواده‌های تحت پوشش از حالت مددجویی به حالت خود اشتغالی تغییر وضعیت یابند، عنوان كرد: باید اثر معنوی كمك‌ها را پر رنگ تر كرد و در این میان آموزش صحیح، اهمیت ویژه‌ای دارد.

این مرجع تقلید تاكید كرد: كمیته امداد باید اطلاع‌رسانی دقیقی در زمینه دریافت كمك‌ها داشته باشد و مردم بدانند كه كمك‌هایشان فقط به محرومان و مستضعفان می‌رسد و ساخت و سازها و سایر امكانات از بودجه‌های دیگری تامین می شود.

آیت الله مكارم شیرازی در پایان ابراز امیدواری كردند: اقدامات كمیته امداد به درخت پر باری تبدیل شود كه ثمره و میوه آن همواره در اختیار مستضعفان و محرومان قرار گیرد.

8138/ 550/
۰ نفر