۲۹ فروردین ۱۳۹۲، ۱۷:۱۸
کد خبر: 80619996
T T
۰ نفر
زلزله تسوج دراستان آذربايجان شرقي تاكنون دو مصدوم بر جاي گذاشته است

تهران - معاون عمليات سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر اعلام كرد، با بررسي هاي انجام شده از سوي گروه هاي ارزياب واكنش سريع هلال احمرازمنطقه زلزله زده تسوج دراستان آذربايجان شرقي مشخص شد كه اين زمين لرزه تاكنون دو مصدوم برجاي گذاشته است.

'حیدر حیدری' عصرپنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: طبق آخرین گزارش های دریافتی از گروه های ارزیاب هلال احمر این زمین لرزه خسارات زیادی نداشته است و در دو روستای عمستجان با 118 خانوار و انگشتان با 53 خانوار تعدادی از واحدهای روستایی ترك خوردگی های حداكثر تا 30 درصد داشته است.

وی گفت:‌ هم اكنون گروه های ارزیاب اعزامی به منطقه زلزله زده مشغول جمع آوری اطلاعات اولیه و ثانویه این زمین لرزه در روستاهای قره تپه، انگشت جان، امستجان، قله مراغش، الماس، چهرگان، حیدرآباد و مزرعه هستند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ادامه داد:‌ طبق اطلاعات ثبت شده در مركز كنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات زلزله 5.2 ریشتری تسوج در برخی شهرهای آذربایجان شرقی همچون تبریز، شبستر، مرند و بناب نیز احساس شده است.

به گفته حیدری زلزله 5.2ریشتری در تسوج در كمتر از یك ساعت، پنج پس لرزه به دنبال داشته است.

وی اضافه كرد، چهار پس لرزه به ترتیب 3.1، 3.2 ، 3.4 و 3.8 درجه ریشتر قدرت داشتند و آخرین پس لرزه ثبت شده به قدرت 2.9ریشتر در ساعت 16 و دو دقیقه و 43ثانیه به وقوع پیوسته است.

زمین لرزه ای به قدرت 5.2ریشتر در ساعت 15 و 9دقیقه و 37ثانیه روز پنجشنبه تسوج را لرزاند.

این زمین لرزه در عمق هشت كیلومتری از سطح زمین و در طول جغرافیایی 45.36 و عرض جغرافیایی 38.32 رخ داد.

تسوج به عنوان غربی ترین بخش آذربایجان شرقی در 40 كیلومتری غرب شبستر در استان آذربایجان شرقی قرار دارد.

اجتمام(4)**7029**1590
۰ نفر