۲۹ فروردین ۱۳۹۲، ۹:۴۶
کد خبر: 80619233
T T
۰ نفر
پرداخت وام مشاغل خانگي پشتوانه اي براي خودكفايي زنان است

ايلام- يكي از زنان موفق ايلامي گفت: پرداخت تسهيلات مشاغل خانگي، پشتوانه اي براي خودكفايي زنان است.

'جنان فرجی' روز پنج شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار كرد: بسیاری از زنان دارای استعدادهای نهفته ای هستند اما به سبب نبود سرمایه قادر به راه اندازی كسب و كار و استفاده از توانمندی خود نیستند.

وی افزود: خوشبختانه دولت در چند سال گذشته با پرداخت وام مشاغل خانگی و خود اشتغالی زمینه را برای حضور و فعالیت اقتصادی زنان فراهم كرده است.

وی ادامه داد: پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی با توجه به سود كم آن باعث می شود كه این افراد بتوانند با پشتوانه مالی وارد بازار كار شوند.

فرجی تاكید كرد: زنان و افرادی كه از همت و پشتكار قابل توجهی برخوردار باشند می توانند از همین سرمایه های كم هم برای راه اندازی كسب و كارهای بزرگ استفاده كنند.

این بانوی كارآفرین گفت: با توجه به این كه اكنون خودسرپرست است با كمك همین تسهیلات و خریداری چرخ خیاطی و راندازی كارگاه در این زمینه بسیار موفق بوده و به عنوان كارآفرین برتر سال گذشته استان نیز معرفی شده است.

وی افزود: زنان می توانند توانایی و استعداد خود را به همه نشان دهند به شرط آن كه با خلاقیت و توجه به توانمندی های خود از موقعیت های مناسب برای توسعه كسب و كار خویش استفاده كنند.

وی ادامه داد: حفظ حجاب و پاكدامنی یكی از مولفه های مهم حضور زن در جامعه است كه باید سعی كند با جدیت و تلاش خستگی ناپذیر برای بالابردن جایگاه خود فعالیت كند.

فرجی اظهار كرد: خوشبختانه در جامعه اسلامی شرایط برای حضور و فعالیت چشمگیر زنان به خوبی و بدون كمترین مشكلی فراهم است به شرط آنكه آنان خودشان بخواهند در این عرصه تلاش كنند.

این بانوی موفق ایلامی گفت: اكنون بسیاری از زنان كشورهای دیگر از زنان جمهوری اسلامی كه با حفظ حجاب و كرامت انسانی خویش در عرصه های سیاسی، اقتصادی، علمی ، پزشكی، ورزشی و... حضور فعال دارند، سرمشق و الگو می گیرند.

وی افزود: ظرفیت قابل قبولی كه در جامعه اسلامی ایران برای زنان فراهم شده به آنان این امكان را می دهد كه بتوانند در همه زمینه ها حضور موثر داشته باشند.

فرجی تاكید كرد: این ظرفیت از ویژگی های بارز جامعه اسلامی است كه در راس آن پیامبر اكرم (ص) همراه با دختر بزرگوارش حضرت فاطمه (س) توانستند به همه اعلام كنند كه زن به عنوان یك انسان هم می تواند در همه عرصه ها حضور داشته باشد.

وی از حضرت زهرا (س) به عنوان بهترین الگو و سرمشق برای زنان مسلمان نام برد و گفت: زنان می توانند در آیین همسرداری، تربیت فرزندان، خانه داری، فعالیت در عرصه های مختلف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی حتی سیاسی به این بانوی بزرگ اقتدا كنند.

وی ابراز امیدواری كرد: زنان با حضور چشمگیر در همه عرصه ها به خصوص عرصه اقتصادی و تولیدی بتوانند توانمندی خود را به همگان ثابت كنند. ك/3

7177/565