۲۸ فروردین ۱۳۹۲، ۲۰:۰۱
کد خبر: 80618874
T T
۰ نفر
جزيره قشم به شبكه گازرساني كشور پيوست

قشم – مديرعامل شركت گاز استان هرمزگان گفت: با وصل شدن جريان گاز طبيعي به كارخانه سيمان قشم، جزيره قشم بطور عملي به شبكه گازرساني كشور پيوست.

'حیدر پروین' روز چهارشنبه در حاشیه نشست شورای اداری شهرستان قشم در گفت و گو با ایرنا افزود: با انشعاب گاز از خط لوله بین پالایشگاه گاز گورزین تا شهرك طولا به طول 54كیلومتر ازنیمه دوم فروردین سال جاری، استفاده آزمایشی از سوخت گاز به جای سوخت مایع در همه مشعل های این كارخانه آغاز شد.

وی با اشاره به اینكه كار گازرسانی به شركت تولید كننده همزمان آب و برق، مبنا، نیز به اتمام رسیده و از اول خرداد ماه سال جاری سوخت مصرفی این كارخانه نیز گاز طبیعی خواهد بود از آمادگی شركت گاز استان هرمزگان برای گازرسانی به شهر قشم خبر داد.

به گفته وی با لوله گذاری مسیر شش كیلومتری بین شهرك طولا و شهر قشم می توان به سرعت گاز طبیعی را به مشتركین داخل شهر قشم رساند.

'پروین' تصریح كرد: مكاتبات اولیه شركت گاز استان با سازمان منطقه آزاد قشم برای اجرای این پروژه در حال انجام است و با حمایت های این سازمان و فرمانداری شهرستان قشم و اشتیاق بخش خصوصی اجرای این پروژه در آینده نزدیك امكان پذیر است.

وی در بخش دیگری از این گفت وگو از شناسایی افزون بر 31روستا و مكان در مسیر روستای دوستكو تا شهرك طولا برای گازرسانی خبر داد و گفت: از این تعداد افزون بر 17روستا در مسیر دوستكو تا گورزین و 14مكان نیز از گورزین تا شهرك طولا شناسایی شده كه پس از بازاریابی، طراحی، نقشه برداری و عقد پیمان با مشتركین، كار گازرسانی به این روستاها و مكان ها آغاز خواهد شد.

وی در این خصوص از استقرار یك اكیپ نقشه برداری از سوی این شركت در قشم خبر داد و گفت: مشتركان پرمصرف، متقاضیان راه اندازی'سی ان جی' و شركت های صنعتی در اولویت واگذاری اشتراك گاز هستند.ك/3

1871/668