۲۸ فروردین ۱۳۹۲، ۱۷:۰۴
کد خبر: 80618679
T T
۰ نفر
27 درصد كل توليدات علمي كشور به وزارت بهداشت تعلق دارد

تهران - معاون تحقيقات و فناوري وزارت بهداشت ، درمان وآموزش پزشكي گفت:براساس بررسي مقايسه اي توليدات علمي ايران در سال هاي 2011 و 2012 ، 27 درصد از كل توليدات علمي كشور متعلق به موسسات تحقيقاتي وابسته به وزرات بهداشت است.

دكتر ' مصطفی قانعی' اظهارداشت: بررسی جایگاه كشوری و رشد برونداد علمی دانشگاه های علوم پزشكی و موسسات تحقیقاتی نشان می دهد كه پویا ترین حوزه تحقیقات علمی در كشور، دانشگاه ها و موسسات تحقیقاتی وابسته به وزارت بهداشت است.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت افزود: نتایج حاصل از این بررسی نشان داد: دانشگاه‌ها و موسسات تحقیقاتی وابسته به وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكی با رشد 14/17 درصدی، پویاترین حوزه تحقیقات علمی در كشور را تشكیل داده‏اند و دانشگاه علوم پزشكی تهران با سه هزار و 409 مقاله پس از مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی در جایگاه دوم كشوری قرار دارد.

به گزارش سایت اطلاع رسانی وزارت بهداشت ، درمان وآموزش پزشكی (وبدا) وی گفت: گرایش علمی پزشكی بالینی بیشترین سهم را از كل تولیدات علمی كشور به خود اختصاص داده است و امید است این روند پر شتاب تولید علم در حوزه علوم پزشكی در راستای حل مشكلات بهداشتی، درمانی در كشور باشد.

اجتمام (1) ** 1776 **1647
۰ نفر