بايد از ظرفيت ابزار هنري براي افزايش شناخت جوانان نسبت به دفاع مقدس بيشتر استفاده كرد

مشهد- فرمانده قرارگاه عملياتي ارتش در شمال شرق كشور بر استفاده حداكثري از ظرفيت ابزار هنري براي افزايش شناخت مردم و از جمله نوجوانان و جوانان نسبت به دفاع مقدس و فرماندهان اين دوران تاكيد كرد.

امیر سرتیپ دوم ستاد ' محمد كاظم تارخ' روز چهارشنبه در جریان بازدید از پروژه ساخت فیلم پویا نمایی سپهبد شهید صیاد شیرازی از شهدا به عنوان سمبل و اسطوره‌های جامعه یاد كرد و گفت: ابزار هنری و به خصوص فیلم پتانسیل بسیاری برای تبیین ابعاد مختلف خصوصیات فردی و اجتماعی و آشنایی عمومی با شهیدان برخوردارند.

وی افزود: شهید صیاد شیرازی به عنوان یكی از چهره های اسطوره ای دفاع مقدس و انقلاب اسلامی نقش مهمی در پیشبرد اهداف این دوران و دفاع از آرمانهای نظام و تمامیت ارضی كشور در برابر دشمن متجاوز بعثی داشت.

فرمانده ارشد ارتش در شمال شرق كشور اظهارداشت: تولید فیلم پویا نمایی سپهبد شهید صیاد شیرازی در آشنایی مردم و از جمله نوجوانان و جوانان با دفاع مقدس و خصوصیات شاخص این شهید بسیار مهم است.

امیر تارخ، اعتبار مورد نیاز تولید این فیلم را سه میلیارد ریال ذكر كرد و گفت: با رایزنی هایی با استاندار خراسان رضوی این اعتبار تامین و پرداخت می شود.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ارتش در شمال شرق كشور اظهارداشت: ارتش در حد توان تمامی امكانات مورد نیاز تولید این فیلم از لحاظ معنوی و فكری در اختیار صدا و سیمای خراسان رضوی قرار می دهد.

مدیر كل صدا و سیمای استان خراسان رضوی گفت: فیلم پویا نمایی شهید صیاد شیرازی توسط هنرمندان و دست اندركاران این اداره كل در 13 قسمت 11 دقیقه ای تولید می شود.

حجت الاسلام 'علی نهاوندی' ادامه داد: این فیلم در دو فاز شامل قبل انقلاب و دوره نوجوانی شهید صیاد شیرازی تا اوایل دوران دفاع مقدس و فاز دوم از زمان مسوولیت پذیری تا شهادت این شهید را نشان می دهد.

فیلم پویا نمایی قصه های بهمن با مضمون شخصیت و زندگی شهید صیاد شیرازی توسط 20 نفر از هنرمندان صدا و سیمای خراسان رضوی در حال تولید است.ك/2

7490/659