۲۳ فروردین ۱۳۹۲، ۱۸:۱۴
کد خبر: 80611576
T T
۰ نفر
فلسفه شهادت و آرمان هاي شهدا بايد براي دانشجويان تبيين شود

قزوين - رييس دانشگاه آزاد اسلامي قزوين گفت: بايد فلسفه شهادت و اهداف و آرمان هاي شهداي گرانقدر براي دانشجويان تبيين و شناسانده شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، دكتر 'مرتضی موسی خانی' در جلسه هماهنگی ستاد خاكسپاری شهیدان گمنام دفاع مقدس در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین به دو شهید گمنام به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین اشاره كرد.

وی افزود: مطمئنا حضور پیكر پاك دو شهید گمنام فضای دانشگاه را نورانی و عطرآگین خواهد كرد و امیدواریم دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با برگزاری باشكوه این مراسم در جهت اهداف فرهنگی و اسلامی كردن دانشگاه كه از فرامین مقام معظم رهبری است ؛ در این مسیر گام برداشته و روز به روز در جهت تحقق این فرامین حركت كند.

مدیركل حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس استان قزوین در سخنانی با تشكر از مسوولان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برای قبولی و برگزاری مراسم تشییع و تدفین دو شهید گمنام دفاع مقدس در این دانشگاه گفت: در ایام شهادت حضرت فاطمه (س) و هم زمان با سراسر كشور روز یك شنبه 25 فروردین استان قزوین میزبان دو شهید گمنام دفاع مقدس خواهد بود كه با هماهنگی های صورت گرفته، این دو شهید گمنام پس از تشییع در استان قزوین در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین به خاك سپرده می شوند.

سردار قربانی ، با اشاره به شان و جایگاه شهدا بر لزوم برگزاری باشكوه این مراسم تاكید كرد و گفت : مطمئنا حضور این دو شهید گمنام فضای استان قزوین و دانشگاه آزاد اسلامی قزوین را عطرآگین خواهد كرد و خود این شهدا فلسفه حضورشان را در این استان تعیین و انتخاب كرده اند پس باید همه مقدمات و هماهنگی های لازم برای هرچه باشكوه تر برگزار كردن مراسم تشییع و تدفین این شهدا انجام گیرد.

مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی استان قزوین با سخنانی با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) بیان داشت: با توفیق خداوند ، عنایت ائمه اطهار (ع) به ویژه حضرت زهرا (س) و با تلاش و هماهنگی مسوولان استان و دانشگاه آزاد اسلامی قزوین همزمان با روز شهادت حضرت زهرا (س) شاهد تدفین پیكر پاك دو شهید گمنام در این دانشگاه خواهیم بود.

حجت الاسلام 'حسین حیدری' افزود: امیدواریم با مزین و متبرك شدن دانشگاه آزاد اسلامی قزوین به حضور این دو شهید گمنام ، نیات و اعمال ما در مسیر تعالی متجلی تر شود.

در ادامه مسوولان برگزاری ستاد تدفین دو شهید گمنام دانشگاه آزاد اسلامی قزوین ، نظرات و پیشنهادهای خود را برای هرچه باشكوه تر برگزاری این مراسم ارائه كردند.

مراسم تشییع پیكر پاك دو شهید گمنام روز یكشنبه 25 فروردین از ساعت 30/9 صبح از مقابل مسجد الغدیر واقع در خیابان شهید بابایی شروع و پس از همراهی و مشایعت مردم شهید پرور قزوین برای خاكسپاری به دانشگاه آزاد اسلامی قزوین انتقال می یابد.

اقامه نماز بر پیكر پاك دو شهید گمنام با حضور مسوولان استان ، مردم شهید پرور قزوین ، استادان ،كاركنان و دانشجویان ، مراسم تلقین شهدا ، مداحی ، سینه زنی هیات عزاداری دانشجویی محبان اهل بیت (ع) دانشگاه ، سخنرانی ، برپایی ایستگاه صلواتی برپایی نمایشگاه عكس و پوستر از عملیات تفحص شهدا ، برگزاری مسابقه عكاسی از مراسم تشییع و دل نوشته برای شهدا از برنامه در نظر گرفته شده این مراسم است.

برگزاری مراسم شام غریبان، شب سوم، هفتم و چهلم از دیگر برنامه هایی است كه برای تجلیل از این دو شهید گمنام پیش بینی و برنامه ریزی شده است.

7389/616