۲۲ فروردین ۱۳۹۲، ۱۳:۲۵
کد خبر: 80610317
T T
۰ نفر

15 شبه نظامي در عمليات ارتش پاكستان كشته شدند

۲۲ فروردین ۱۳۹۲، ۱۳:۲۵
کد خبر: 80610317
15 شبه نظامي در عمليات ارتش پاكستان كشته شدند

اسلام آباد - ارتش پاكستان روز پنجشنبه گزارش داد: عمليات نيروھاي نظامي اين كشور در منطقه قبيله اي 'خيبر' در شمال غرب پاكستان منجر به كشته شدن 15 شبه نظامي مخالف شد.

به گزارش ایرنا به نقل از اطلاعیه روابط عمومی ستاد فرماندھی ارتش پاكستان، درگیری امروز نیروھای ارتش با شبه نظامیان در بخش 'تیراه ویلی' منطقه قبیله ای خیبر 16 كشته به همراه داشت كه در این درگیریها یك سرباز ارتش نیز هدف گلوله ستیزه جویان قرار گرفت و در دم جان سپرد.

در این اطلاعیه آمده كه تبادل آتش میان نیروھای امنیتی و شبه نظامیان در بخش جنوبی تیراه ویلی هنوز ادامه دارد.

منابع خبری پاكستان روز گذشته (چھارشنبه) به نقل از مقام های امنیتی این كشور نوشتند: 110 شبه نظامی و 23 سرباز پاكستانی در جریان دو روز درگیری سنگین در بخش 'تیراه' از منطقه قبیله ای خیبر در شمال غرب این كشور كشته شدند.

بر اساس این گزارش، درگیری بین نیروھای ارتش پاكستان و شبه نظامیان گروه غیر قانونی تحریك طالبان (تی تی پی) در حالی صورت گرفت كه این شبه نظامیان با محاصره بخش 'تیراه ویلی' گروه حامی دولت پاكستان با عنوان 'انصار الاسلام' در منطقه قبیله ای خیبر را ھدف حمله قرار دادند.

به نقل از منابع خبری محلی، گروه تحریك طالبان پاكستان ضمن برقراری اتحاد با گروه غیر قانونی 'لشكر اسلام' برای از بین بردن حامیان دولتی گروه انصار الاسلام با نیروھای امنیتی پاكستان درگیر می شوند.

آساق ** 1095**1144

سرخط اخبار جهان