۱۴ اسفند ۱۳۸۸، ۰:۰۱
کد خبر: 8060432
T T
۰ نفر

نخست وزیر چین:

۱۴ اسفند ۱۳۸۸، ۰:۰۱
کد خبر: 8060432
نخست وزیر چین: مبارزه با فساد،فاصله طبقاتی وبیکاری مهمترین اولویت چین درسال جدیداست # خبرگزاری جمهوری اسلامی 88/12/14 سیاسی.خارجی.چین.کنگره پکن - ون جیا بائو نخست وزیر چین روز جمعه در مراسم گشایش اجلاس سالانه کنگره ملی خلق با ارایه گزارش کار دولت چین گفت: مبارزه با فساد، فاصله طبقاتی و بیکاری مهمترین اولویت چین در سال جدید میلادی است. به گزارش خبرنگار ایرنا، نخست وزیر چین در آیین افتتاح کنگره ملی خلق چین ( جلس ) رشد اقتصادی این کشور در سال جاری میلادی را 8 درصد پیش بینی کرد.
اجلاس سالانه مجلس نمایندگان خلق چین روز جمعه با حضور رهبران ارشد از جمله رییس جمهور و رییس مجلس نمایندگان خلق چین و با شرکت دو هزار و 400 نماینده عضو آغاز بکار کرد. نخست وزیر چین در این اجلاس که مهمترین رویداد سیاسی سال چین محسوب می شود، گفت: سال 2010 سال بسیار پیچیده و سختی برای چین محسوب می شود. وی رشد اقتصادی چین در سال 2009 میلادی را هشت ممیز هفت دهم درصد عنوان کرد و افزود: بحران اقتصادی جهانی تاثیرات نامطلوبی بر اقتصاد چین داشته است. ون گفت: ما مجبوریم برای مقابله با آثار منفی بحران، تجدید نظرهایی در بخش های اقتصادی مختلف کرده و الگوهای رشد اقتصادی جدید را مطرح کنیم.
وی سال جاری میلادی را سال سختی برای مقابله با بحران مالی و دشوار برای دستیابی به رشد اقتصادی پایدار دانست و گفت: محیط اقتصادی امسال بهتر از سال قبل است اما پیچیدگی اوضاع جدی است. نخست وزیر چین یکی دیگر از محورهای کار دولت را درسال جاری میلادی ایجاد 9 میلیون فرصت شغلی و رساندن نرخ بیکاری به زیر چهار ممیز شش دهم درصد دانست و گفت: بیشتر از شش میلیارد دلار برای این منظور اختصاص داده خواهد شد. ون جیا بائو گفت: دولت سیاست های مالی و پولی کلان را ادامه خواهد داد و بسته اقتصادی 586 میلیارد دلاری دو سال گذشته را برای توسعه اقتصادی موثر دانست. وی در بخش دیگری از این گزارش که قرائت آن حدود دو ساعت طول کشید، گفت: دولت در سال جاری برای ساخت خانه برای اقشار کم درآمد، اشتغال زایی، حفاظت از محیط زیست، صرفه جویی در انرژی، نوآوری و تامین اجتماعی سرمایه گذاری کلان خواهد کرد. وی مبارزه با فساد، حل مشکل طبقاتی و فاصله درامدی روستاییان و شهرنشینان، جلوگیری از افزایش بهای مسکن و حل مساله بیکاری را از اولویت های کاری دولت چین در سال جاری میلادی دانست. نخست وزیر چین همچنین تصریح کرد: دولت باید برای توسعه اینترنت و ارتباطات از فن آوری های نوین بهره بگیرد و ابداعات صنعتی انجام دهد . وی تسریع در تحقیق و توسعه بخش های ارتباطات و رایانه و توسعه اینترنت را از اهداف کار دولت در سال 2010 میلادی دانست. ون جیا بائو همچنین تاکید کرد: در سال جاری میلادی بر طرحهای سازندگی بشدت نظارت خواهد شد تا از هدر رفتن سرمایه گذاری ها جلوگیری شده و طرح های غیرضروری اجرا نشود. همچنین در این اجلاس تاکید شد که در سال جاری میلادی چین پلیس مسلح خود را تجهیز کرده و با تروریسم مبارزه خواهد کرد . بر اساس گزارش کار ارایه شده به کنگره ملی خلق چین دولت در همه سطوح بر دفاع ملی و ارتش نظارت خواهد کرد و سعی خواهد شد تا توانایی های نظامی چین برای مقابله با تهدیدهای منطقه ای در عصر اطلاع رسانی افزایش یابد . از اهداف کاری چین در سال جاری تحقیق درباره تسلیحات مدرن، تحقیق و توسعه دفاع ملی و بهبود تجهیزات و تسلیحات کشور است. در گزارش کار نخست وزیر چین همچنین مواردی درباره سال 2009 مورد توجه قرار گرفت که می توان از اهم آن به تولید 531 میلیون تن غله در سال گذشته میلادی، رشد 7/8 درصدی اقتصادی با ارزش 33 هزار میلیارد یوان ( واحد پول چین )، ایجاد بیشتر از یازده میلیون فرصت شغلی، دو هزار و 200 میلیارد دلار حجم تجارت خارجی، سرمایه گذاری واقعی مستقیم خارجی به میزان 90 میلیارد دلار و تقویت همکاری با کشورهای دیگر اشاره کرد. نخست وزیر چین در این اجلاس سالانه بار دیگر تاکید کرد: ارزش یوان واحد پول ملی این کشور نسبتا ثابت خواهد بود. وی درباره تایوان نیز گفت: چین همچنان به اصل وحدت صلح آمیز و توسعه روابط با تایوان پایبند است و به حمایت های خود برای پیشرفت و توسعه هنک کنک و ماکائو ادامه خواهد داد. نخست وزیر چین از برگزاری نمایشگاه اکسپوی 2010 شانگهای به عنوان یکی از رویدادهای مهم چین در سال جاری نام برد و گفت که کشورش همه مساعی خود را برای برگزاری هرچه بهتر این رویداد بکار خواهد بست. شبد**آساق 1456**2100**275**
۰ نفر