۱۸ فروردین ۱۳۹۲، ۱۳:۱۷
کد خبر: 80603674
T T
۰ نفر
استاندار مديران خراسان شمالي را از حمايت از نامزدهاي انتخابات منع كرد

بجنورد - استاندار خراسان شمالي گفت: مديران دستگاه هاي دولتي حق حمايت از نامزدي خاص در يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري را ندارند.

به گزارش ایرنا، 'محمود احمدی بیغش' روز یكشنبه در نخستین نشست شورای اداری این استان در سال 92، اظهار كرد: مدیرانی كه امكانات و تجهیزات دولتی را له و یا علیه نامزدی خاص به كار گیرند، مطابق قانون با آنان برخورد می شود.

وی اضافه كرد: مدیران دستگاه های دولتی در استان باید در عمل به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی معظم له، تنها به دنبال ایجاد بستر برای حضور حداكثری مردم در انتخابات ریاست جمهوری باشند.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی افزود: مدیران دولتی در استان باید از هر اقدامی كه شائبه دخالت آنان را در انتخابات دامن می زند، خودداری كنند.

احمدی بیغش همچنین نسبت به فعالیت غیرقانونی احزاب در فصل انتخابات هشدار داد و گفت: تنها احزاب و گروه های سیاسی كه دارای مجوز از كمیسیون ماده 10 احزاب هستند، حق فعالیت انتخاباتی دارند.

وی افزود: فرمانداران شهرستان های استان موظفند از فعالیت انتخاباتی احزاب و گروه های سیاسی كه مجوز قانونی ندارند، جلوگیری كنند.

وی از فرمانداران خواست در انتخابات معتمدان نیز دقت نظر داشته باشند و افراد بی طرف را برای این كار برگزینند.

رییس ستاد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در خراسان شمالی نیز از مدیران دستگاه های دولتی و سازمان های مردم نهاد خواست تا بستر را برای مشاركت گسترده مردم در انتخابات فراهم سازند.

'سیف الله مطلبی' اظهار كرد: این گروه ها به دلیل ارتباط نزدیك با مردم، نقش مهمی در انگیزش مردمی برای حضور در انتخابات خرداد 92 و خلق حماسه سیاسی را دارند.

وی اضافه كرد: دست اندركاران انتخابات در این استان نیز با رعایت بی طرفی، امانتدار آرای مردم، همانند 30 انتخابات گذشته كشور، خواهند بود.

انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری و چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهری و روستایی، 24 خرداد امسال برگزار می شود. ك/2

2712/626