۱۸ فروردین ۱۳۹۲، ۱۱:۲۲
کد خبر: 80603340
T T
۰ نفر
ظريف: مسئولين فقط در سالن پرتماشاگر به فكر تيم ملي هستند/الان به كمك نياز داريم

تهران- ليبروي تيم ملي واليبال ايران معتقد است مسئولين ورزش كشور بايد براي موفقيت اين تيم در ليگ جهاني كمك كنند و تنها در هنگام كسب نتيجه و در ورزشگاه پر از تماشاگر خود را در كنار تيم ملي نشان ندهند.

فرهاد ظریف در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: پس از پشت سر گذاشتن یك لیگ سخت ترجیح دادم در روزهای پیش از آغاز تمرینات تیم ملی فقط استراحت كنم و به هیچ وجه به والیبال فكر نكنم. با این وجود برای آغاز اردوی تیم ملی ثانیه شماری می كردم و حتی شب قبل از نخستین روز تمرینات چند بار از خواب بیدار شدم چون نگران بودم كه دیر شود و به موقع نتوانم به محل تمرین برسم.

وی درباره شرایط آمادگی اش در آغاز تمرینات تیم ملی گفت: پس از پشت سر گذاشتن حدود دو هفته تعطیلی مقداری از نظر بدنی افت كرده بودیم اما بعد از چند روز بدنسازی به مرز آمادگی نسبی نزدیك شدیم.

ظریف در خصوص حضور تیم ملی در لیگ جهان 2013 گفت: درست است كه این مسابقات اسم جدیدی برای تیم ملی والیبال ایران است اما ما پیش از این هم تجربه شركت در مسابقات با این سطح را داشتیم. تنها چیزی كه برای ما با گذشته فرق می كند این است كه باید به كشورهای مختلف سفر كنیم و تیم های بزرگ جهان هم برای مسابقه دادن به ایران می آیند.

لیبروی تیم ملی والیبال ایران گفت: خوبی شركت در لیگ جهانی این است كه تیم های بزرگ به كشورمان سفر می كنند و همین موضوع باعث می شود كه شركت در این مسابقات آغاز دوران تازه ای برای والیبال ایران باشد.

وی خاطرنشان كرد: در این مسابقات نباید به دنبال كسب نتیجه باشیم بلكه تنها باید به فكر ارائه بازی های خود و تجربه اندوزی باشیم و پس از آن اگر توانستیم به نتیجه گیری هم فكر كنیم. نباید فراموش كنیم كه حریفان ما در این مسابقات تیم های بزرگ و پر افتخار دنیا هستند كه همگی سال ها تجربه بازی كردن در چنین مسابقاتی را دارند و در رده بندی بین المللی نیز از ایران بالاتر هستند.

ظریف گفت: حالا كه تیم ملی خود را برای شركت در چنین مسابقات مهمی آماده می كند امیدوارم مسئولین نیز خود را در این شرایط دخیل بدانند و فقط در زمان مسابقه كه تماشاگران در سالن هستند برای مطرح كردن خود به كنار تیم ملی نیایند تا بگویند كه ما هم در این موفقیت سهیم بوده ایم. الان كه به كمك مسئولین نیاز داریم باید در كنار ما باشند چون كار سختی در لیگ جهانی در پیش داریم.

وی در پاسخ به این سوال كه از مسئولین انتظار چه كمكی به تیم ملی دارید؟ گفت: انقدر در این باره حرف زده ایم كه دیگر تكراری شده است و شاید تكرار آنها فقط باعث خراب كردن خودمان باشد.

ظریف تصریح كرد: از زمانی كه تیم ملی سهمیه حضور در لیگ جهانی را به دست آورد تا كنون هیچ اتفاقی برای تشویق این تیم نیفتاده است و مسئولین فقط وعده داده اند. بارها در این باره صحبت كرده ایم اما وقتی گوش شنوایی نیست چرا باید خودمان را خسته كنیم؟

وی ادامه داد: ما به عشق مردم و برای موفقیت تیم ملی تلاش می كنیم و فكر می كنم مسئولین هم بخشی از مردم هستند و باید كمك كنند تا اگر نتیجه خوبی به دست آوردیم خود را دخیل بدانند نه اینكه هیچ كاری انجام ندهند و بعدا موقع كسب موفقیت خود را عامل فراهم شدن این شرایط معرفی كنند.

بازیكن تیم ملی والیبال ایران گفت: پس از پایان جام جهانی وقتی به ایران بازگشتم دخترم من را نمی شناخت و این برایم بسیار سخت بود. ما با تمام وجود برای موفقیت تیم ملی تلاش می كنیم و امیدوارم مسئولین هم به این مسائل توجه كنند. به نظر من باید ذهن مسئولین نسبت به ورزش عوض شود كه البته بعید می دانم این اتفاق بیفتد.

بازیكن تیم والیبال پیكان در پاسخ به این سوال كه آیا حاشیه های این فصل لیگ برتر بر روابط میان بازیكنان تیم ملی تاثیر نمی گذارد؟ گفت: شاید خیلی بازیكنان در طول لیگ با هم مشكلاتی داشتند اما زمانی كه به تیم ملی می آیند دیگر بحث تك تك بازیكنان مطرح نیست و اولویت با منافع ملی است. ما باید میلیون ها ایرانی را در نظر بگیریم و از آنجایی كه قرار است در چند ماه آینده مانند یك خانواده در كنار هم زندگی كنیم مانند برادر با هم رفتار كنیم.

ورزشی (4) ** 2024**1553