۱۵ فروردین ۱۳۹۲، ۲۱:۵۵
کد خبر: 80600998
T T
۰ نفر

كوهنورد جلفايي از خطر مرگ نجات يافت

۱۵ فروردین ۱۳۹۲، ۲۱:۵۵
کد خبر: 80600998
كوهنورد جلفايي از خطر مرگ نجات يافت

جلفا، تبريز - مسوول امداد و نجات و آتش نشاني منطقه آزاد ارس از نجات جان كوهنورد جلفايي در يك عمليات بسيار سخت در ارتفاعات 'مراكان' مشرف به كليساي سنت استپانوس خبر داد.

'محبوب ابراهیمی' شامگاه پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار كرد: در پی تماس تلفنی مبنی بر سقوط یكی از كوهنوردان اهل جلفا از كوه های كلیسای سنت استپانوس، گروه امداد و نجات سازمان منطقه آزاد ارس بلافاصله به محل حادثه اعزام شد.

وی افزود: پس از دسترسی به مصدوم، كمك های اولیه و اقدام های پیش بیمارستانی انجام شد كه به دلیل سخت گذر بودن محل حادثه انتقال مصدوم به آمبولانس ممكن نبود.

ابراهیمی اضافه كرد: در یك عملیات طولانی توسط گروه متخصص و پس از دو ساعت صخره نوردی 'نوروز خدایی' 32 ساله در حالی كه مجرو ح شده بود، به مراكز درمانی انتقال داده شد.

وی افزود: وضعیت جسمانی و حیاتی كوهنورد حادثه دیده وخیم و در شرایط بدی بود كه بلافاصله به بیمارستان دكتر ساجدی هادیشهر منتقل و پس از كمك های اولیه به بیمارستان امام رضا(ع) تبریز اعزام شد.

وی اظهار كرد: گروه 40 نفری امداد و نجات و آتش نشانی سازمان منطقه آزاد ارس یكی از مجهزترین پایگاه های استان آذربایجان شرقی بوده و به صورت 24 ساعته آماده عملیات امداد و نجات است و در طول تعطیلات نوروزی امسال خدمات ارزنده ای به مسافران نوروزی ارایه كرد.

7222/645/587 ** 1917
۰ نفر