۱۵ فروردین ۱۳۹۲، ۱۲:۳۶
کد خبر: 80600654
T T
۰ نفر

اعتبارات اجراي طرح پزشك خانواده 20 درصد افزايش يافت

۱۵ فروردین ۱۳۹۲، ۱۲:۳۶
کد خبر: 80600654
اعتبارات اجراي طرح پزشك خانواده 20 درصد افزايش يافت

اروميه - نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي گفت: اعتبارات اجراي طرح پزشك خانواده امسال با 20 درصد افزايش به 22 هزار ميليارد ريال رسيد.

'عابد فتاحی ' روز پنج شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: برای شتاب بخشیدن به روند حركت این طرح ارزشمند، حوزه سلامت به اعتبارات بیشتری نیازمند است تا بتواند خدمات بیشتر و بهتری را ارائه كند.

وی گفت: با اجرای این طرح٬ خدمات درمانی كشور مدیریت شده و مراجعه مستقیم مردم به پزشكان متخصص و فوق تخصص فقط با ارجاع پزشك خانواده انجام می شود كه به این وسیله از در هزینه های بهداشتی و درمانی خانوار صرفه جویی می شود.

فتاحی با تاكید بر اجرای كامل طرح پزشك خانواده در سال جاری یاد آوری كرد: اجرای كامل این طرح در كشور نیازمند تامین اعتبارات است.

وی اجرای طرح پزشك خانواده را گامی مهم و بسیار ارزشمند در راستای اجرای عدالت، حفظ و ارتقاء سلامت دانست و اظهاركرد: تشكیل پرونده الكترونیكی كه جزو اولویت های این طرح است، بهترین وسیله ای است تا دوره درمان با موفقیت پایان یابد.

فتاحی گفت: همه مردم برای دریافت خدمت در این طرح، باید زیر پوشش بیمه سلامت قرار گیرند و بیمه سلامت همانند چتری وظیفه تامین سلامت همه ایرانیان را برعهده دارد.

وی با اشاره به مزیت های مهم طرح پزشك خانواده افزود: در این طرح سلامت محوری جای درمان محوری را می گیرد و سلامت افراد به طور مستمر زیر نظر پزشك درمی آید.

فتاحی یاد آوری كرد: در مرحله نخست طرح پزشك خانواده، هم فرانشیز دارو و هم ویزیت پزشك رایگان است و چنانچه پزشك بیمار را به متخصص ارجاع دهد در آنجا هم فقط 10 درصد هزینه را پرداخت می كند.

8135/583/587
۰ نفر