۱۵ فروردین ۱۳۹۲، ۰:۴۲
کد خبر: 80600325
T T
۰ نفر
وزير ورزش: مجموعه ورزشي جديدي در جوار گود زينل خان اسفراين ايجاد مي شود

اسفراين، بجنورد - وزير ورزش و جوانان گفت: مجموعه ورزشي جديدي براي برپايي مسابقات كشتي باچوخه در مجاورت 'گود چشمه زينل خان' اسفراين ساخته خواهد شد.

'محمد عباسی' چهارشنبه در حاشیه مسابقات كشتی باچوخه 14 فروردین اسفراین، قهرمانی كشور، در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا گفت: ساخت این مجموعه ورزشی خواست بحق مردم این منطقه است كه باید بزودی كار ساخت آن آغاز شود.

وی با اشاره به حضور پرشور مردم و اسقبال بی نظیر آنان از این ورزش بومی و سنتی گفت: برگزاری چنین آیین ورزشی كه جوانمردی، شجاعت و شهامت جوانان را به نمایش می گذارد یك همایش بزرگ و وحدت آفرین برای مردم منطقه محسوب می شود.

وزیر ورزش و جوانان، نظم دادن به آییننامه ها و تربیت مربیان و داوران توانمند برای جا انداختن كشتی باچوخه، بین المللی كردن این رشته ورزشی و پیگیری و حمایت از زیرساخت های گود دوم چشمه زینل خان اسفراین را از اولویت های كاری وزارت ورزش و جوانان عنوان كرد.

عباسی افزود: با توجه به برگزاری مسابقات كشتی باچوخه در بیشتر مناطق استان های خراسان، همسان سازی قوانین برگزاری مسابقات و تدوین آیین نامه ای جامع از اولویت های این وزارتخانه است.

اصلی ترین مسابقات كشتی باچوخه كشور همه ساله در روز 14 فروردین با حضور بیش از 70 هزار تماشاگر در محل گود چشمه زینل خان اسفراین برگزار می شود. ك/3

7183/626